Sms-t vagy emailt kapnak majd a betegek 48 órával az időpontjuk előtt
Jelentős problémát okoz az állami egészségügyi ellátórendszerben, hogy a betegek egy része nem jelenik meg az előjegyzett vizsgálatokon vagy műtéteken, és erről nem értesíti az egészségügyi intézményt – olvasható a legfrissebb Magyar Közlönyben. Épp ezért a kormány úgy döntött, hogy
digitális időpontfoglalási rendszerben lefoglalt időpontot legkésőbb 48 órával megelőzően, vagy ha az időpontfoglalás és az ellátás időpontja között 48 óránál kevesebb van, akkor az időpontfoglalást követő 12 órán belül értesíti majd a beteget az általa megadott elérhetőségen, sms vagy e-mail útján.
Többek közt ezzel, a feleslegesen foglalt időpontok felszabadításával szeretnék elérni, hogy a várakozási idő csökkenjen az egészségügyben.
Ebben az értesítésben majd arra is felhívják a beteg figyelmét, hogy ha nem tudja igénybe venni a lefoglalt időpontban az ellátást, milyen módon mondhatja azt le.
Az egészségügyért felelős belügyminiszter, Pintér Sándor a témáról a Magyar Kórházszövetség novemberi konferenciáján is beszélt. Pintér azt mondta, hogy a pácienseknek gyakran sokat kell várniuk a rendelésre, de szerinte sokan nem mennek el a már lefoglalt időpontra. „Az én lelkemhez közel áll az is, hogy aki a feladatát nem végzi el, azt szankcionáljuk is. Ettől nagyon óvnak engem, hogy ezt tegyem, azt mondják, hogy ez túl rendőrös gondolkodás” – fogalmazott.