Olcsósított Bubi-bérlettel lehet tekerni Budapesten februárig

Az ünnepek előtt véget ér a Bubi budapesti közbringarendszer 2021 óta tartó időszaka, jövőre várhatóan új szolgáltató érkezik új flottával. Azonban december 23-án nem áll le a rendszer, másnaptól is lehet kerekezni a zöld bérbiciklikkel, ráadásul az 500 forintos Mol Bubi Pilot bérlettel. Ez a bérlet félórás tekeréseket tesz lehetővé, egészen február 15-ig érvényes lesz, akármikor is vesszük meg – olvasható a Mol Bubi weboldalán.

A pilot időszakban az ügyfeleknek a szolgáltatás igénybevételéhez vagy meg kell vásárolni a Mol Bubi Pilot bérletet, vagy percalapú használat esetén újra kell regisztrálniuk a bankkártyájukat az alkalmazásban – fogalmaz a közlemény. Az átmeneti időszakban tesztelgetnek még ezt-azt, például a VI. kerületben nemcsak a megszokott gyűjtőpontokon lehet majd leadni-felvenni a bicikliket, hanem a 168 Mobi-ponton is, ahol a bérrollerekkel is lehet parkolni. A kerület Bubi-használatát alaposan megvizsgálják majd az új rendszer kialakításához. A Bubi-flottát az átmeneti időszakban mérete felére csökkentik.

A Bubi oldalán arról írnak még, hogy „a BKK hamarosan megköti a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőjével, az új rendszer a szerződéskötést követő legkésőbb 6 hónapon belül indulhat el, előteljesítés esetén azonban akár már hamarabb is megjelenhetnek az új bringák a budapesti utakon”. Az új rendszer legalább ötezer új kerékpárt biztosít majd, ennek legalább ötöde elektromos rásegítéses lesz. Az új Bubi minden fontos közlekedési csomópontot, metróállomások környékét is lefedi, a külvárosokat is eléri majd, úgy mint az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy Őrmező.

November 26-án döntött a Fővárosi Közgyűlés a Bubiról, bár akkor még úgy tűnt, nem biztos, hogy üzemszünet nélkül meg tudják oldani az átállást a harmadik generációs hálózatra. Az eddigi szolgáltatóval kötött szerződés december 23-án lejár, az új szereplő kiválasztására indult közbeszerzési eljárás pedig megcsúszott.

A BKK tárgyalt a jelenlegi szolgáltatóval, a Csepel–Nextbike tandemmel, december 23. után két lehetséges út körvonalazódott a közgyűlési döntéskor: határozatalan időre leáll a teljes rendszer, vagy sikerül megegyezni az átmeneti időszakra szóló szerződés megkötéséről a Csepel–Nextbike konzorciummal, és akkor maradnak a jelenlegi biciklik a jelenlegi rendszerben egészen addig, míg a közbeszerzés alapján ki nem választják az új szolgáltatót.

Az október végi közgyűlést már megjárta a téma, de mint írtuk, ekkor nem született döntés a Bubi 3.0 üzemeltetésére kiírt közbeszerzés lezárásáról. A képviselők arról határoztak, hogy visszaadják a tendert további értékelésre a BKK-nak.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!
További élő árfolyamok!