
Csütörtökön megjelent a kormány oldalán az Építési és Közlekedési Minisztérium tervezete arról, hogy nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítanák az Újpest FC Labdarúgó Stadion építését.
Vitgézy Dávid arról ír posztjában, hogy az új focistadion tömegközlekedési fejlesztés nélkül épülne meg. „Ez nemcsak megdöbbentő, hanem várostervezési szempontból is súlyos hiba. Európában vagy Ázsia fejlett részein egy ekkora forgalomvonzó létesítményt kizárólag nagy kapacitású, kötöttpályás közlekedési hálózat mellé engedélyeznének – hiszen egy 18-22 ezres stadion működése, különösen késő esti mérkőzések idején, hatalmas egyszerre jelentkező közlekedési terhelést okoz” – fogalmaz Vitézy.
A kiemelő rendelet előírja, hogy minden 45 férőhely után egy parkoló épüljön, vagyis 4-500 parkolóhellyel próbálják majd kiszolgálni a több tízezres forgalmat. 15 perc sétával ugyan elérhető a Rákospalota–Újpest vasútállomás, de az Vitézy szerint több okból sem képes biztonságosan kezelni a nagy rendezvények utáni tömeget.
„Az állomás teljes felújítására a kész tervek már régóta megvannak, de Lázár János három éve ezt a projektet is leállította” – írja.
Vitézy egy fotót is mutatott arról, milyen peronokon kellene elférni a több ezer embernek:

Az MLSZ számai szerint az Újpest hazai mérkőzéseire átlagosan 7 ezer ember látogatott ki az idei szezonban, a tavalyiban hatezer, előtte pedig ötezer. A legutóbbi mérkőzésre 4400-an váltottak jegyet az MLSZ állítása szerint.