Július végén indult el a Facebookon és a YouTube-on a fideszes kommunikációs csodafegyverként beharangozott napi beszélgetős műsor, a Harcosok órája. A műsorvezető, a köztévés híradósból lett Fidesz-frakciószóvivő Németh Balázs már az első héten milliós nézettséggel büszkélkedett, de igazából már akkor látni lehetett, hogy a valós érdeklődés ennek csak a töredéke, és hirdetésekkel tornásszák fel a nézettségi adatokat. Később ezt részletesen is bemutattuk, de a show rendületlenül ment tovább, látszólag óriási nézettséggel. Eközben szépen gyarapodott a hirdetési számla is, szeptemberben már 4,7 millió forintba került a Harcosok órájának vásárolt nézettség. Ami persze csepp a tengerben a milliárd feletti, teljes kormányközeli facebookos reklámköltést nézve, de sokatmondó, hogy így is bő félmillióval több, mint amit ezalatt az ellenzék vezető ereje, a Tisza költött.
Aztán eljött október 6., amikor a Meta leállította az EU-ban a facebookos politikai hirdetéseket – az azóta eltelt egy hét és a négy Harcosok órája-epizód megmutatta, mekkora a valódi érdeklődés a műsor iránt:
A hirdetési stop óta lement négy epizód nézettsége átlagosan 6500 volt, míg az azt megelőző 15 rész átlaga 182 900 – ez azt jelenti, hogy egyik napról a másikra eltűnt a nézők több mint 96 százaléka. Pedig a vendégek a nagy összeomlás előtt és után is a Fidesz első vonalas, legnépszerűbb arcai voltak, Orbán Viktor személyesen kétszer is beült a stúdióba – ez pont kettővel több, mint ahányszor az elmúlt 15 évben ezt a független magyar sajtóval összesen megtette. Szijjártó Péter és Kocsis Máté visszajáró vendégként hat-hat alkalommal szerepelt, de volt Semjén Zsolt, Kövér László, Gulyás Gergely, Szentkirályi Alexandra, Menczer Tamás, Deutsch Tamás, Kubatov Gábor és Bayer Zsolt is – tényleg szinte mindenki, aki számít a Fideszben.
A műsor kudarca mögött egészen fura, szinte értelmezhetetlen szerkesztői döntések és szervezési hibák sejlenek fel. Elég nehezen indokolható például, hogy miért tették az élő adásokat hétköznap reggel 7:30-ra. Hát kinek van ideje ilyenkor végignézni egy egyórás beszélgetést? Persze a Facebookon és a YouTube-on utólag is vissza lehet nézni az adásokat – de amit élőben nagyon kevesen követtek, azt később se fogja az algoritmus nagy tömegeknek ajánlani, hiszen azt látta, hogy csekély az érdeklődés.
Hasonlóan érthetetlen az is, hogy a műsor csatornájául Németh Balázs személyes Facebook-oldalát választották, kevesebb mint 70 ezer követővel, miközben ott lett volna egészen logikus módon erre a Fidesz központi Facebook-oldala is, 420 ezerrel – de az amúgy napi 20-25 poszttal futó oldal még csak meg sem osztotta ezeket a videókat. Ahogyan nagyrészt a saját vendégszereplésükkel futó adások sem kerültek fel például Szijjártó félmilliós vagy Orbán 1,3 milliós követőtábora elé, pedig hát tényleg két kattintásba került volna.
A legutóbbi adást Szijjártó pont élőzte a saját oldalán is, ahol 22 ezres nézettséget ért el a műsor – ez egyrészt az elsődleges felületén elért 3100 több mint hétszerese, de a korábbi, még hirdetéssel megtámogatott adásokénak így is töredéke. Egyébként jellemző, hogy Szijjártó itt sem az eredeti streamet osztotta meg, hogy növelje annak nézettségét, és esetleg odaszoktassa a nézőket Németh Balázshoz, hanem a saját oldalán tartotta a nézőket. De nem igazán törték össze magukat a műsor promózásában a fideszes propagandavilág más, érdemi organikus eléréssel bíró szereplői sem. Kicsit úgy tűnik, mintha magára hagyták volna a Harcosok óráját, hogy boldoguljon a maga erejéből. És hát a friss nézettségi adatokból úgy tűnik, csak ennyire futja neki saját erőből.
Így viszont kényelmetlen helyzetbe került az egész műsor, hiszen napi öt-hat ezer nézőért teljesen felesleges fenntartani és erre pazarolni felső polcos fideszes politikusok idejét. Megszüntetni viszont nem lehet, hiszen az a kudarc beismerése lenne, márpedig a Fideszben az tilos, a jelszó a „meg kell hosszabbítani Bicskéig”. De ha meghosszabbítják, azzal csak nevetség tárgyává teszik magukat, nyilvánvalóvá válik, hogy mennyire nem megy a nagy hangon beharangozott „digitális honfoglalás”, ráadásul állandó gúnyolódási célpontot adnak Magyar Péternek, aki az ország bármelyik random szegletéből bejelentkezve egy élő videóval gyakorlatilag képtelen 200 ezres (valódi) nézettség alatt maradni.
Kíváncsian várjuk a dilemma feloldását a Fidesz oldaláról. Németh Balázs Facebook-oldala mindenesetre jelenleg is futtat hirdetéseket, ezek már nem a Harcosok óráját népszerűsítik, hanem random, de továbbra is politikai-közéleti témájú posztokat (ami elvileg már tilos). További érdekesség, hogy ezeket a reklámokat már nem a Fidesz fizeti, hanem a hivatalos adatbázis szerint egy bizonyos Pintér Gábor:

Pintér XV. kerületi fideszes politikus, a Fidesz választókerületi elnöke, akit egyébként 2019-ben jogerősen elítéltek becsületsértésért. Ebben a választókerületben indul 2026-ban Németh Balázs, akinek már a hirdetései is helyi témákról, Újpalotáról szólnak, valószínűleg ezekért is a választókerületi elnök fizet.
Cikkünket kiegészítettük a Pintér Gáborról szóló résszel.