Elhúzódott a váltókarbantartás a Nyugati pályaudvaron, van, akinek azt ajánlja a MÁV, hogy metrózzon
2024. november 18. – 09:24
„Műszaki okok miatt elhúzódott” a hétvégi váltókarbantartás a Nyugati pályaudvaron, emiatt a reggeli csúcsban kevesebb vágányon tud vonatokat fogadni a pályaudvar. Ezért hétfőn a ceglédi és lajosmizsei vonalon a reggeli vonatforgalomban változásokra, rövidebb útvonalon közlekedő járatokra kell számítani, írja a MÁV. A beszámoló szerint a szakemberek folyamatosan dolgoznak, hogy az állomás mielőbb a teljes kapacitással üzemelhessen.
A nehézségeket úgy próbálják áthidalni, hogy az elővárosi vonatok egy része végállomásként nem a Nyugati pályaudvart, hanem a Kőbánya-Kispest állomást használja.
De ez nemcsak elővárosi vonalakra igaz, ugyanis a Nyugati pályaudvarról Debrecenbe 8:25-kor indult Cívis InterRégió (6072) csak Kőbánya-Kispesttől közlekedett. Odáig az utasok a Nyugati pályaudvarról Debrecen, Miskolc felé 8:20 helyett 8:25-kor induló Tokaj InterCityvel (IC 652) juthattak el. Az IC Kőbánya alsón is megáll.
Ugyanígy a Nyugati pályaudvarról Lajosmizsére 8:15-kor induló S21-es vonat (2932) is csak Kőbánya-Kispesttől közlekedett. Odáig az utasok a Nyugati pályaudvarról Debrecen, Miskolc felé 8:20 helyett 8:25-kor induló Tokaj InterCityvel (IC 652) juthattak el.
A MÁV tájékoztatása szerint a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között a megszokottnál kevesebb vonat közlekedik a reggeli órákban, ezért azt javasolták, hogy ezen a szakaszon az utasok M3-as metrót vegyék igénybe, ahol érvényesek a vasúti jegyek is az ország- és vármegyebérleteken kívül.
Nemcsak a váltókarbantartás okozott gondot: Gárdony és Dinnyés között sorompóhiba nehezítette a közlekedést.