Katasztrófavédők személyes adatai égtek el egy kigyulladt szállítójárműben

2024. november 5. – 14:00

Másolás

Vágólapra másolva

Ellenőrzi az adatvédelmi hatóság a tűzesetet, amely során munkaügyi papírok égtek el egy katasztrófavédelmi szállítójárműben – írja a HVG. Mindez még májusban történt, az iratokat a katasztrófavédelem autója a Szegedről Békéscsabára szállította a Magyar Államkincstár megbízásából. A Belügyi, Rendvédelmi és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (BRDSZ) szerint a nyugdíj megállapításához szükséges dokumentumokról lehet szó, erről az Államkincstár küldött tájékoztatást több vármegyei katasztrófavédelmi igazgatóságnak augusztusban. Egyelőre nem tudni, hány dolgozót érinthet az adatvesztés.

Az Államkincstár levelet küldött kilenc vármegyei katasztrófavédelmi igazgatóságnak, ahol tájékoztatták őket az esetről, és az adatvesztés lehetséges következményeiről is. A levélben azt írják, hogy a dolgozók papírjainak átszállítására munkaszervezési okokból volt szükség, az iratok megsemmisülése „eddig tisztázatlan, jelenleg a szakhatóság kivizsgálása alatt álló körülmények között” történt – közölték. A levélből kiderül, hogy a megsemmisült iratokra szükség lehet a nyugdíj megállapításakor, így ha később kiderül, hogy valakinél hiányoznak ezek az adatok, akkor a kormányhivatalnál kell adategyeztetési eljárást kezdeményeznie.

A Magyar Államkincstár azt válaszolta a HVG megkeresésére: „A balesetet szenvedett jármű Szegedről, a Csongrád-Csanád Vármegyei Igazgatóságról Békéscsabára, Békés Vármegyei Igazgatóságra szállított dokumentumokat. A Kincsár ügyfeleinek adatait minden esetben a jogszabályoknak megfelelően kezeli”. Bárdos Judit, a BRDSZ elnöke azt mondta, ahogyan az igazgatóságok, a szakszervezeteknek sem árulták el, hogy pontosan hány ember papírja égett el.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!