A gyenge eredmények és a lemorzsolódás miatt már 120 iskolában vizsgálódott az Oktatási Hivatal

2024. október 25. – 07:21

Másolás

Vágólapra másolva

A gyenge kompetenciamérési eredmények és a magas lemorzsolódási arányok miatt eddig 120 iskolában indított komplex vizsgálatot az Oktatási Hivatal (OH), idén októberben és novemberben pedig további 25 intézményt vizsgálnak – tudta meg a Népszava.

A komplex ellenőrzések még 2022 májusában indultak el és többek között olyan iskolákat céloznak, ahol a kompetenciamérések eredménye jelentősen elmarad az országos átlagtól, az iskolai lemorzsolódás mértéke pedig meghaladja azt, illetve, ahol a pedagógiai-szakmai ellenőrzésen a kitűzött sztenderdek alatt teljesítettek.

Az OH a Népszava érdeklődésére közölte, a vizsgált iskolák közül eddig 15 esetben történt utóellenőrzés, ezek többségéből az derült ki, hogy az intézmények javarészt végrehajtják az intézkedési tervben foglaltakat. Az ellenőrzés után két intézményben történt fenntartói intézkedés. A komplex ellenőrzéseket korábban több szakértő és szakmai szervezet kritizálta, elsősorban azért, mert az iskolákra hárítja olyan problémák megoldását, amelyek jellemzően túlmutatnak az adott intézményen.

Ilyen például a tanulói lemorzsolódás is, amely magas aránya a KSH eredményei szerint összefügg azzal, hogy 2012-ben 18-ról 16 évre csökkentették a tankötelezettség korhatárát. A KSH legutóbbi oktatási jelentése szerint a korai iskolaelhagyók aránya tavaly 11,6 százalék volt Magyarországon, ez a negyedik legmagasabb arány az Európai Unióban.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!