Egy budai gimnáziumba vitték el az uniós delegációt, hogy a kormány bemutassa nekik a magyar közoktatás mindennapjait

2024. október 20. – 13:10

Másolás

Vágólapra másolva

A budapesti II. kerületben található Csik Ferenc Gimnáziumban mutatta be a Belügyminisztérium a „magyarországi köznevelési intézmények mindennapjait” a magyar uniós elnökség alkalmából hazánkba érkező nemzetközi delegációnak, írja a Hvg360. Budapesten tartották az Iskolákért Felelős Főigazgatók Találkozóját szeptember végén, amin a tagállamok oktatásért felelős politikusai mellett Norvégia, Liechtenstein és Svájc delegáltjai, valamint az Európai Bizottság képviselői is részt vettek. A gimnázium honlapján olvasható beszámoló szerint a látogatás során a tanulók angolul beszélgettek a tanulmányaikról és a céljaikról, de volt táncbemutató és sportlövészet is.

A gimnázium után a delegáció tagjai egy szintén II. kerületi óvodába is ellátogattak. A Hvg360 idézi a Kadarka utcai óvoda honlapját, ahol azt írják, hogy oktatási tevékenységük során olyan személyiségeket szeretnének kibontakoztatni, akik érzelmileg gazdagok, ismerik a hagyományokat, és elfogadják a másságot. Az óvodában zeneovin, néptáncon, hittanon, angol nyelvű foglalkozáson, focisulin, illetve úszásoktatáson is részt vehetnek a gyerekek.

A delegációk a Gyermekek Házát is megnézték, ami szintén nem egy átlagos magyar köznevelési intézmény, mivel ez az ország egyetlen állami fenntartású alternatív iskolája. Nagy hangsúlyt fektetnek az inkluzivitásra, ezért minden osztályban tanul 3-4 sérült – mozgáskorlátozott, Down-szindrómás, hallássérült, középsúlyos értelmi sérült vagy autista – gyerek.

A leírás szerint az Iskolákért Felelős Főigazgatók Találkozójának központi témája a köznevelési rendszerek ellenálló képességének megerősítése, a fenntarthatóság, klímatudatosság fejlesztésével járó köznevelési feladatok, valamint a köznevelés nevelő funkciójának megerősítése volt. Köszöntőjében Rétvári Bence, a Belügyminisztérium miniszterhelyettese arról beszélt, „Magyarország magas színvonalú gyakorlatokkal rendelkezik a köznevelési prioritásként meghatározott témakörökben”. Az oktatásért felelős államtitkár, Maruzsa Zoltán pedig azt mondta, hogy az ország célja egy

„még inkább esélyteremtő, befogadó, versenyképes, magas színvonalú oktatási rendszer létrehozása, amelyben a következő generáció valódi értékeket és olyan tudást szerezhet, amely segíti őt az életben”.

A Hvg360 megkérdezte a Belügyminisztériumot, hogy milyen szempontok alapján választották ki a meglátogatott intézményeket. Válaszukban azt írták, hogy a programnál figyelembe kellett venniük, hogy a delegációk gyakorlatilag csak két napot töltöttek Budapesten. Azt is hozzátették, hogy

„az intézmények összességükben reprezentálták az óvodai nevelést, az általános iskolai, valamint a gimnáziumi oktatást”.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!