Fél nap várakozás után törölte a Wizz Air budapesti járatát, sokan a montenegrói reptéren éjszakáztak
2024. szeptember 25. – 17:28
Fél nap várakozás után törölte a Wizz Air keddi, eredetileg 12:50-kor induló Podgorica–Budapest-járatát, írta meg a Telexnek egy olvasónk. Beszámolójában azt írja, először úgy tájékoztatták őket, hogy csak egy órát késik a gép a viharos idő miatt, majd 19 órára tolták az indulást.
A késés okaival és az utasok kompenzációjával kapcsolatban megkerestük a Wizz Airt. Válaszukban azt írták, a Podgorica–Budapest-járatot időjárási okok miatt kellett törölni. A Budapestről érkező járat nem tudott landolni a podgoricai reptéren, ezért Tiranában szállt le, viszont többszöri próbálkozás után sem tudtak átrepülni Podgoricába.
„Mivel idő közben a járat személyzetének repülési ideje a végéhez közeledett, a repülőgépnek a szigorú szabályoknak megfelelően vissza kellett térnie Budapestre”
– írja válaszában a Wizz Air.
Olvasónk azt írja, hogy bár más járatok is késtek, egy Gdańskba tartó repülő is fel tudott szállni 18:30-kor. A budapesti járat utasai 19 órakor kaptak egy 12 eurós, tehát körülbelül 4700 forintos, majd később egy 6000 forintos kupont, ezekből gyakorlatilag egy-egy péksüteményt tudtak venni az időközben lerabolt reptéri büfében. Végül nem sokkal éjfél előtt derült ki, hogy a járatot törölték, a jegyük pedig az öt nap múlva induló járatra érvényes, ha pedig előbb akarnak hazajutni, akkor arról az utasoknak maguknak kell gondoskodni.
A Wizz Air a Telexnek azt írta, a járat késéséről és törléséről folyamatosan tájékoztatták az utasokat, olvasónk viszont pont azt sérelmezi, hogy semmi tájékoztatást nem kaptak, majd éjfélkor kellett azzal szembesülniük, hogy a légitársaság a szállásukról sem gondoskodik. Ezt egyébként a Wizz Air a podgoricai szállodák túlterheltségével magyarázta. Hozzátették az érintett utasok „felmerülő költségeik visszatérítését kérhetik”.
A nyári járattörlésekről és arról, hogyan működik a kártérítés ezekben az esetekben, ebben a cikkünkben írtunk bővebben.