Márki-Zay szerint Lázárhoz lehet bekötve a buszos cég, amely Hódmezővásárhelyen elnyerte a személyszállítást

2024. augusztus 2. – 08:32

Márki-Zay szerint Lázárhoz lehet bekötve a buszos cég, amely Hódmezővásárhelyen elnyerte a személyszállítást
A Jovány Busz Kft. járművei Hódmezővásárhelyen 2023 februárjában – Fotó: Bálint András / Szegeder / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

A veszprémi, főként kirándulóbuszokat üzemeltető Balaton Busz nyerte meg Hódmezővásárhely tömegközlekedésének pályázatát, írja a Hódpress. A szerződés kétszer két évre szól, a keddi közgyűlésen el is fogadták a döntést, így hivatalos, hogy szeptember elsejétől ez a cég biztosítja majd a tömegközlekedést a városban.

„Ilyen a verseny, aki a legjobb árat adja, az nyer” – mondta Márki-Zay Péter polgármester a Vásárhelyi Televíziónak, mivel a jelenlegi szolgáltató Jovány Busz Kft. száz forinttal emelte a kilométerdíjat új buszok vásárlásának terve miatt, a Balaton Busz pedig 475 Ft/km-es nettó árával a mostani ár alá kínált hét forinttal.

A polgármester örül a kedvező ajánlatnak annak ellenére, hogy szerinte a cég Lázár Jánoshoz lehet „bekötve”. Úgy tudja, a cég legnagyobb bevétele nem a kirándulóbuszok szervezéséből származik, mivel az több mint egymilliárdos forgalmat bonyolít a Lázár János minisztériuma alá tartozó Volánbusszal. Ha ezek az információk helyesek, „lehet, hogy az indulásuk sem teljesen véletlen és spontán”, jegyezte meg a polgármester.

A Jovány Busz nem támadta meg az eredményt, de Márki-Zay szerint „mindenfajta jogi lehetőséggel próbálkoztak”, mivel úgy gondolták, a Balaton Busz nem felelt meg minden követelménynek. A polgármester leszögezte, hogy Hódmezővásárhelyen mindig nyílt verseny van, a legjobb ajánlat győz, és az új szolgáltatónak alacsonypadlós, klímás buszokat kell biztosítania késések és járatkimaradások nélkül. Azt mondta, ha a Balaton Busz nem felel meg a kiírásnak vagy nem indul el, akkor nem fognak fizetni nekik.

A Szegeder azon kérdésére, hogy veszprémiként miért indult el a pályázaton a Balaton Busz, a cég azt válaszolta, hogy Békés vármegyében, pontosabban Orosházán is „vannak érdekeltségeik, tehát annyira nincs messze Hódmezővásárhely”.

„A Volánbusz valóban partnere a Balaton Busz Bt.-nek, mint sok más buszos vállalkozásnak hazánkban. Ezek mind pályázatok útján elnyert munkák voltak” – írták a Volánbuszhoz fűződő kapcsolatukról, hogy egymilliárdos forgalmat bonyolítottak volna, tagadták.

Válaszukban megígérték, hogy a kiírásban szereplő három alacsonypadlós buszt biztosítani fogják, a lehetséges késésekkel és járatkimaradásokkal kapcsolatban pedig azt mondták, egy meghatározott menetrend szerint közlekednek a buszok, amiről nem a Balaton Busz dönt, és „ha ez a menetrend jól van kialakítva, akkor nem lesznek késések”.

A Jovány Buszt arról kérdezte a Szegeder, hogy mi alapján gondolják, hogy a győztes nem felelt meg a kiírásnak, és hogy milyen jogi vagy nem jogi lépéseket terveznek az eredmény ellen, de cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz.

A vásárhelyi önkormányzat egyébként jelenleg is jogi vitában áll a Volánbusszal, mivel a cég járatai akkor is üzemeltek a városban, amikor már a Jovány Busz volt ott a szolgáltató. A Volánbusz azt állítja, nem szüntette meg szerződését velük a város, emiatt félmilliárd forinttal tartozik a társaságnak Hódmezővásárhely, amit Márki-Zay szerint nem nekik kellene megfizetniük, hanem azon kellene behajtani, aki úgy döntött, hogy üresen járassák ott a buszokat.

A szerző a Szegeder újságírója. A cikk a Szegeder és a Telex együttműködésének keretében jelenik meg a Telexen is.

A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!