A kapunál közölték, hogy beteg a Wizz Air pilótája, ezért a gép utasai csak másnap jutnak majd haza Rómából

2024. június 23. – 18:22

A kapunál közölték, hogy beteg a Wizz Air pilótája, ezért a gép utasai csak másnap jutnak majd haza Rómából
Rómában ragadt utasok június 22-én – Fotó: Telex-olvasó

Másolás

Vágólapra másolva

Lebetegedett a pilóta, ezért szombaton a Wizz Air kénytelen volt törölni egy Rómából Budapestre induló járatot, ami este hagyta volna el az olasz fővárost. Ezt leírni elég egyszerű, átélni azonban kicsit sem. Lapunkkal egy olvasó osztotta meg, hogy pontosan mi is zajlott a római reptéren tegnap, aminek a légitársaság szerint az oka az volt, hogy „a személyzet, a résidők miatti késések eredményeként kifutott volna a munkaidejéből”.

Olvasónk azt írta, hogy kezdetben csak annyit tudtak, hogy a gépük „csak” három órával később tud indulni, ezért vigaszdíjként kaptak egy öt euró értékű vouchert. Este 11 magasságában az utasok már a kapuhoz sétáltak, az olvasónk szerint „mindenki tűkön ülve várt, azonban egy dolgozó sem volt a kapunál”.

„23.35-kor jött a szöveges üzenet, hogy törölték a járatunkat, és másnap (azaz vasárnap – a szerk.) 16.00-kor indul. Mindenki kétségbeesett, tele volt a váró kisgyerekesekkel, idősekkel, várandósokkal.

30 perc várakozás után végre odajöttek hozzánk, és közölték, hogy azért törölték a járatot, mert a pilóta lebetegedett. Ezután közösen, mind a kb. 200-220 utas elment a feladott poggyászáért 0.56-kor, majd átvittek minket check-in szekcióhoz. Mindezt ital és étel nélkül.”

Az olvasó szerint órákon át hitegették őket azzal, hogy biztosítanak nekik szállást, amiből végül semmi nem lett. „Kígyózó sor állt annál a pultnál, ahol igényelhettünk szállást. Hajnali 1.10-től egészen reggel hatig annyi információt kaptunk, hogy rajta vannak a keresésen. Mindig hozzátették, hogy a gyorsabb megoldás az, ha keressünk magunknak szállást. Az is elhangzott, hogy a reptéri dolgozók nem érik el a légitársaságot, és nincs is a közelben semmi szálláslehetőség, és a transzfert sem tudják megoldani. Nagy nehezen körülbelül 20 utast tudtak elszállásolni, kisgyerekeseket, várandósokat és időseket. Mi, többiek végig ott ültünk vagy feküdtünk, lassan már 24 órája ébren, várva a csodát, hogy hátha el tudunk menni valahova aludni” – folytatta levelét az olvasó, aki szerint ugyan egy-egy üveg félliteres vizet adtak nekik, enni viszont nem kaptak, és nem is tudtak vásárolni sem, hisz éjszaka minden zárva volt.

Reggel hat óra magasságában azonban kaptak egy újabb vouchert, amivel 16 euróért tudtak reggelit vásárolni, és átküldték őket a reptér másik részébe. „Tegnap 35 fok volt Rómában, egyértelműen mindenki izzadt és ragadt, tusolni azonban nem volt lehetőségünk” – tette hozzá az olvasónk.

A történtekkel kapcsolatban kérdéseket küldtünk a Wizz Airnek, a társaság elnézést kért a kellemetlenségért, és azt állítja, hogy segítettek szállást foglalni a Rómában ragadt utasoknak. „Azonban a szokásosnál hosszabb időt vett igénybe, ugyanis telítettek voltak a közeli szállodák. Voltak olyan utasok is, akik a reptéren tartózkodást választották” – írták, majd hozzátették, hogy adtak az utasoknak levásárolható kuponokat, és értesítették őket arról, hogy „térítésmentesen átfoglalhatják jegyüket egy másik járatra, vagy a légitársaság visszatéríti számukra a jegyár 100 százalékát vagy a jegyár 120 százalékának megfelelő összegű Wizz kreditet”.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!