19 órát kellett várakoznia Ferihegyen a Sun Express 140 utasának

2024. június 22. – 11:01

Másolás

Vágólapra másolva

Péntek délelőtt 11:35-kor kellett volna felszállnia a Sun Express Antalyába tartó járatának Budapestről, az utasoknak végül 19 órát kellett várakozniuk a Liszt Ferenc repülőtéren úgy, hogy nem hagyhatták el a tranzitzónát, írja az Rtl.hu.

A késést a légitársaság műszaki hibával magyarázta, és folyamatosan tolta ki az indulás időpontját: először csak délre, majd 13:00-ra, később 16:00-ra. Volt olyan verzió is, hogy hajnali 2-kor el tudnak indulni, amit végül reggel 8-ra toltak ki. Az utasok csipszet, vizet és croissant-t kaptak, illetve vouchereket – utóbbiakat este fél 8-kor egy olyan étterembe, ami 9 órakor bezárt.

Az utasok között terhes nők, idősek, gyerekek, cukorbetegek és olyanok is voltak, akiknek a gyógyszerei a poggyászban maradtak. A tömeg érthető módon egyre dühösebb lett, ezért rendőröket is kihívtak. Az utasok a nemzetközi protokoll miatt a határátlépés után nem hagyhatták el a várót, így nagyjából étlen-szomjan, teljes bizonytalanságban töltötték azt a 19 órát, amíg a járatuk csúszott.

Az Utazómajom információi szerint végül szombaton reggel 6 órakor elindult, és 08:53-kor rendben leszállt Antalyában.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a Telex kérdésére azt írta, hogy a járat „technikai meghibásodás miatt utasok nélkül indult el Budapestről”. A probléma az volt, hogy a fedélzeten nem működött az utastájékoztató bemondó rendszer, így a légitársaság úgy döntött, hogy egy másik gépet küld az utasokért. „Azonban mire a légitársaság a résidőt a mentesítő járatra az esti órákban megkérte, a gép visszaindulása belecsúszott volna az éjszakai mélyalvási időszakba, amely éjfél és hajnali 5 óra közé esik, így a gép végül 5:12 órakor érkezett meg Budapestre és az utasok beszállítása után 5:52 órakor indult el Antalyába” – írták.

Azt is megjegyezték, hogy az utasok tájékoztatásáért és ellátásáért a földi kiszolgáló cégek felelnek a légitársaságoktól kapott információk alapján, és az utalványok kiosztását és összegét is minden esetben engedélyeznie kell a légitársaságnak, „ahogyan a mentesítő járat indulásával kapcsolatban is ők tudnak pontos információt adni a földi kiszolgáló cégeknek, és rajtuk keresztül az utasoknak”.

A repülőtér információi szerint az utasok már délután 2-kor kaptak étkezési utalványokat. „Jelen esetben a Celebi volt az illetékes földi kiszolgáló cég, a tőlük kapott információk alapján az utasok először 14:00 órakor kaptak fejenként 10 euró értékű étkezési utalványt. 14:30 órakor arról is tájékoztatták őket, hogy a mentesítő járat este jön értük. 20 órakor az utasok fejenként 11 ezer forint értékben frissítő csomagot kaptak, amely ételt és italt is tartalmazott” – írta a repülőtér.

Megjegyezték, hogy az eset kapcsán rendőri intézkedésre nem került sor. Ami a jogszabályokat illeti, ilyen esetben az utasok eldönthetik, hogy visszalépnek az utazástól és elhagyják a terminálépületet, illetve érvényes étkezési utalvány birtokában szabad mozgással visszamehetnek a tranzit területre étkezni. „A járat utasai közül éjszaka körülbelül 50-en maradtak a terminálon, a többiek elhagyták a repülőtér területét” – írta a repülőtér. „A ma reggeli induló járattal végül 141-en utaztak el.”

A témával kapcsolatban megkerestük a Sun Expresst is, ahogy válaszolnak, frissítjük a cikket.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!