A nyolcvanas években gyártott svéd mozdonyokkal újít a MÁV a Balaton északi partján

2024. június 5. – 18:10

Másolás

Vágólapra másolva

„Használt, de kiváló állapotú” dízelmozdonyokat szerez be a MÁV-Start, a tizenöt TME sorozatú gépet a MÁV Rail Tourson keresztül bérlik majd. Első körben az észak-balatoni vonalon jelennek meg, később feltűnnek majd más vonalon is, számolt be róla az Iho.hu.

A MÁV-Start továbbra sem mondott le az új járművek beszerzéséről, de rövid távú, átmeneti megoldásként folyamatosan dolgozik a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán, írják. Ennek egyik lépése volt tavaly ősszel a tizenöt plusz kilenc 182-es sorozatú Siemens Eurosprinter villamosmozdony bérlése az Akiemtől.

Most további használt járművekkel bővülhet a vasúttársaság flottája: tizenöt jó állapotú, a német Henschel által

1981 és 1985 között gyártott, megbízható, hattengelyes dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől a vasúttársaság.

Az első két jármű június második felében érkezhet Magyarországra, a műszaki felkészítés és a hatósági engedélyeztetési eljárás után várhatóan augusztusban állnak majd forgalomba, elsőként az észak-balatoni 29-es vonalon. A további 13 jármű az első két példány engedélyeztetését, forgalomba helyezését követően ősztől folyamatosan érkezhet és várhatóan év végéig állhat üzembe: a balatoni turisztikai szezon után a nyugat-magyarországi nagy utasforgalmú vonatokon és a 142-es számú Budapest–Lajosmizse vonalon dolgoznak majd.

A hír megjelenése után közleményt adott ki a Közlekedő Tömeg Egyesület, amiben azt írják, az új dízelmozdonyok alkalmatlanok a mellékvonali járműkrízis megoldására.

„Az egyesület üdvözli a járműhiány enyhítését célzó lépést, noha fontos hangsúlyozni: a járműkrízis elsősorban a mellékvonalakat sújtja, az itt még egyáltalán közlekedő motorvonatokat százas nagyságrendben kell azonnal cserélni, ezen a problémán tucatnyi, mellékvonali közlekedésre (pl. nagy teljesítményük és tengelyterhelésük okán) célszerűtlen és alkalmatlan mozdony bérlése nem segít” – írják. Az egyesület hozzáteszi, remélik, hogy a MÁV-Start és Lázár János idén nyáron „nem vasútvonalak bezárásával vagy a menetrendből vonatok random kihúzogatásával kívánja majd megoldani a vasúthálózat több mint felét érintő járműhiányt, hanem a szomszédos országokhoz hasonlóan mellékvonali közlekedésre alkalmas szerelvények üzembe állításával”.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!