Beindult a Facebookon a DK kampányfőnöke, kétszer annyit költött Magyar Pétert kritizáló posztokra, mint Karácsony Gergely összesen
2024. május 14. – 08:08
7,8 millió forintnál járnak Molnár Csaba, a DK kampányfőnökének Facebook-költései az elmúlt harminc napban, ez több mint kétszer annyi, mint Karácsony Gergelyé, és 1,8 millió forinttal több Vitézy Dávidénál is. A 24.hu számításai szerint Molnár 125 hirdetésből 114-et szentelt Magyar Péterre, vagyis hirdetési kiadásainak 92 százalékát erre szánta. A jelenlegi adatok szerint ez valamivel több mint 7 millió forint csak Magyart hiteltelenítő posztokra, ami nagyobb összeg, mint amennyit Vitézy Dávid (6 millió), Karácsony Gergely (3,4 millió) és Donáth Anna (1,8 millió) ugyanennyi idő alatt összesen elköltött a Facebookon.
Molnár Csaba ezzel most már a Facebookon második legtöbbet költő ellenzéki politikus, csak Dobrev Klára előzi meg, aki az elmúlt napban 15,9 millió forintot fordított hirdetésekre. Ő viszont lényegesen kevesebbet kritizálja Magyar Pétert, az elmúlt harminc napban feladott 246 hirdetéséből mindössze 43-ban említette őt név szerint, és további 19-ben tett rá utalást.
Molnár április előtt három és fél hónapig nem adott fel hirdetést, ám a DK-s kampánynyitó óta felpörögtek a facebookos költései: csak az elmúlt hét napban 3 milliót költött el a platformon, írja a 24.hu.
Úgy tűnik, hogy Magyar más platformokon is központi téma most: a DK-közeli hírportál, a Nyugati Fény idén 5,7 millió forintot költött a 86 hirdetésére, ezek közül 83 Magyarról szólt. Az Ellenszél című ellenzéki propagandalap 71 hirdetésből csak 3-ban nem foglalkozott Magyarral, összesen 5,8 millió forintot költött idén erre.
Persze ezek eltörpülnek amellett, amennyit a Fidesz és holdudvara költ a Facebookon: maga a párt az elmúlt 30 napban több mint 80 millió forintot hirdetett el, Szentkirályi Alexandra 52,5 milliót, Ibolya Csenge, aki valamiért mostanában nagyon előtérben van a Megafonban, 44,4 millió forintot. Megafonosok egyébként is szép számban vannak a toplista élén, Csengén kívül Dobrev Kláránál többet költöttek még Bohár Dánielre, Szarvas Szilveszterre, Apáti Bencére, Korondy Tamásra, Deák Dánielre és Trombitás Kristófra is.
Magyar Péter politikai karrierjének kezdete óta még nem hirdetett a Facebookon.