Politikai színtérre helyeződött át a vita, ezért nem akarja már átvenni a Tamási Áron Gimnáziumot a Gábor Dénes Egyetem
2024. március 8. – 16:44
Eltorzított és valótlan információk jelentek meg arról, hogy a Gábor Dénes Egyetem átvenné a XII. kerületi Tamási Áron Gimnázium fenntartását, a fenntartóváltással egyetértő tanárokat és szülőket pedig megfélemlítették és elnémították – többek között ezt írja a szülőknek és diákoknak címzett levelében az egyetem, amelyben megindokolja, miért lépett vissza attól, hogy átvegye az iskola fenntartását.
Az egyetem levele szerint a szakmai szintről tisztán politikai
színtérre helyeződött a közbeszéd a fenntartóváltásról, nemcsak a közösségi médiában és a sajtóban, de a Tamásiban is. „Értékrendünk középpontjában a diákok érdekei állnak, ezért úgy döntöttünk, hogy a Gábor Dénes Egyetem visszalép a fenntartói jog átvételének szándékától, mivel sem a gyermekeket, sem a tanáraikat nem kívánjuk méltatlan helyzetbe hozni, a közelgő választások politikai csatározásainak kereszttűzébe állítani.” Mint írják,
az egyetemnek be kellett látnia, hogy választási kampány idején „nem lehet a valós és szakmai értékekről, közös jó célokról őszintén beszélni” az érintettekkel, ezért inkább visszalépnek.
Az egyetem levelében arra utal, hogy a kialakult helyzetről pár véleményvezér tehet, miközben a Gábor Dénes fejlesztési koncepcióját számos tanár és szülő nyitottan fogadta, sőt támogatta, őket viszont megfélemlítették, elnémították. A intézmény ezután hosszan sorolja, hogy pedig mennyire ráférne a Tamási Áronra a fejlesztés, mert egyre kevesebb a diák, hamarosan lehet, hogy már csak egy elsős osztályt tudnak indítani, az iskola infrastruktúrája jelentős részben elavult, a régi épületszárny azonnali átfogó felújítást igényel, az egyik sportpálya használhatatlan, a digitális és szemléltető eszközpark korszerűtlen és hiányos, valamint a tanárok képzése az új technológiák magas szintű alkalmazására nem megoldott. Ezt a Gábor Dénes Egyetem mind megoldotta volna, új pedagógiai programmal, és nem utolsó sorban saját költségre 2,4 milliárd forint fenntartói többletforrással.
„Örömmel tapasztaltuk az egyeztetések során a koncepciónkhoz való pozitív hozzáállást, melyre alapozva felajánljuk az iskola közössége számára kötetlenebb formában a szakmai együttműködés lehetőségét, a pedagógusok ingyenes oktatásmódszertani képzésével, az alkalmazható oktatástechnológiai, digitális megoldások bemutatásával és alkalmazásának támogatásával, annak érdekében, hogy ne vesszen kárba az eddigi – jó szakmai célokért folyó – befektetett közös munka és
együttgondolkodás” – zárja levelét az egyetem.