A hatóság vizsgálja, hogy állhatott le egyszerre a Vodafone és a Telekom szolgáltatása január elején

2024. január 25. – 08:58

Másolás

Vágólapra másolva

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ellenőrzést indított, hogy megismerje, pontosan milyen körülmények között állt le január elején a Vodafone és a Telekom szolgáltatása – írja a Hvg.hu.

Ahogy korábban írtuk, január 2-án áramkimaradás volt egy szerverközpontban, ezért egy időre leállt a Vodafone és a Telekom szolgáltatása. Sok felhasználónak órákig nem volt telefon-, tévé- és internetszolgáltatása, és voltak, akiknél még másnap is akadozott a szolgáltatás. A kimaradás a nem Vodafone- és Telekom-ügyfeleknek is gondot okozott néhol, mert volt, ahol a bolti pénztárnál sem lehetett fizetni egy ideig.

A Telekom és a Vodafeone is közölte, hogy a szolgáltatások egyik üzemeltetési helyszínén a villamosenergia-ellátó rendszerben keletkezett komplex probléma miatt következett be rövid időre a szolgáltatási üzemszünet. Egy, a két szolgáltató által közösen használt szerverközpontról volt szó, amely mindkét operátor működése szempontjából kritikus infrastruktúrát biztosított.

A Hvg.hu arra volt kíváncsi, hogy a lakosság, az ország, illetve a gazdaság működési biztonságának szempontjából vajon nem lenne indokolt egy olyan szabályozás, amely előírja, hogy ilyen infrastruktúrák ne lehessenek egy helyen, ezért kérdésekkel fordult az NMHH-hoz.

A hatóság válaszában azt írta: „A hatóság feladata, hogy a szabályozásoknak való megfelelést folyamatosan ellenőrizze. Ezért a konkrét esettel kapcsolatban az NMHH az érintett szolgáltatókat megkereste, ellenőrzés indult, amelynek jelenleg elsődleges célja a szükséges információk begyűjtése, a körülmények teljes körű megismerése.”

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!