35 napig nem volt sem mobilnet, sem telefon két nógrádi faluban
2024. január 12. – 15:41
Több centiméter hó, egy kidőlt MVM-es villanyoszlop és áramszünet miatt nem működött a Vodafone telefon és mobilinternet szolgáltatása Szendehelyen és Nőtincsen december 6. és január 10. között – írja a 444.hu. Két olyan nógrádi településről beszélünk, ahol a mobil- és a mobilinternet-szolgáltatása hiánya veszélyes is lehet, hisz az orvosi ügyelet az egyik településen például csak mobilon érhető el.
A 444 újságírója cikkében X-nek nevezi az egyik ott élő Vodafone-ügyfelet, aki több körben is érdeklődött a szolgáltatónál arról, mikor várható a hiba helyreállítása. Azonban csak félrevezető válasz leveleket kapott, amelyekben a Vodafone és az MVM egymásra mutogatott. A napok pedig teltek, szolgáltatás továbbra sem volt, hiába kötelezi a NMHH-rendelet a mobilszolgáltatókat arra, hogy ha műszaki hiba miatt megszűnik a szolgáltatásuk valahol, akkor azt 72 órán belül ki kell javítaniuk.
Három hét után X már az is eltűnődött, hogy felbontja a szerződést a Vodafone-nal. „Kérdeztem, hogy fel tudom-e mondani a szerződést kötbérmentesen, azt mondták, szó sem lehet róla. Kérdeztem, kell-e fizetnem a kieső időtartamra telefonszámlát, azt mondták, adjak be panaszt” – idézi X szavait a 444.hu.
X be is adta a panaszt, amit ugyan nem tartottak jogosnak, de 2000 forintot jóváírnak neki. Valamint a Voda levélben azt is közölte vele, hogy
„az állomásukat kiszolgáló vezeték továbbra is hibás, de már felvették a kapcsolatot az MVM szolgáltatóval”, ami azért furcsa, mert X-nek két nappal korábban az MVM azt mondta, hogy „minden ismert hiba elhárítottak december 10 és 15. között.”
A történetbe bekapcsolódott egy újabb szereplő, a 444 újságírója, aki az üggyel kapcsolatban kérdéseket küldött a Vodafone-nak január 9-én. A szolgáltató másnap azt válaszolta neki, hogy „a bázisállomás nehezen megközelíthető helyen van, így az MVM az újraindításhoz szükséges áramszolgáltatást a mai napig nem tudta helyreállítani.” Talán a sajtó érdeklődése és figyelme adhatott egy nagyobb löketet a az MVM bázisállomása felé tartó szerelőknek,
ugyanis január 11-én már arról tájékoztatták a X-et és a 444 újságíróját is, hogy a szolgáltatás érintő hiba elhárításra került.
Sőt a Vodafone azt írt X-nek, hogy aránylag jelentős kötbérre is jogosult, miközben korábban jogtalannak tartották a kompenzációs kérelmét.