Iparvágány és rendes odavezető út nélkül kezd el üzemelni az iváncsai akkumulátorgyár

2023. november 1. – 15:54

Másolás

Vágólapra másolva

A Szabad Európa értesülései szerint november 6-án kezdődik a termelés az iváncsai akkumulátorgyárban, méghozzá úgy, hogy egyelőre sem ipari vágány, sem rendes közút nem vezet a létesítményhez. A gyár a jövő év közepére állhat át teljes termelésre, a portál úgy tudja, az első időszak tesztüzem lesz.

Jelenleg azonban egyelőre csak a gyár van kész, sem az azt kiszolgáló infrastruktúrát, sem az iváncsaiakat a termelés mellékhatásaitól védő létesítményeket nem kezdték el még építeni. Mindkét projekt a közbeszerzés fázisában van. A vasúti tender feltételei között szerepel, hogy a nyertes ajánlattevőnek a megelőző három évben minimum 16 milliárd forintos árbevételt kellett elérnie vasúti közbeszerzésekből, ami leszűkíti a jelentkezők listáját. A Szabad Európa forrásai szerint a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló V-Híd-cégcsoport vagy annak valamely tagja lehet a befutó. A közbeszerzés szerint 24 hónap áll rendelkezésre a munkálatokra.

Az első dolgozókat a dél-koreai SK Innovation komáromi üzemében képezték ki, a kezdeti időszakban nagyjából műszakonként száz munkás dolgozik majd a gyárban, ami összesen megközelítőleg négyszáz munkást jelenthet. Ez a teljes kapacitás nagyjából húsz százaléka.

A Szabad Európa forrásai szerint teljesen normális, ha az első időszakban magas lesz a selejtes akkumulátorok száma, gyakorlatilag „az elején a szigetszentmiklósi akkutemetőre termelnek majd Iváncsán”. Ez az időszak a gépek beállításának, a tanfolyam elsajátításának ideje.

A tesztüzem után a cég vezetőinek korábbi közlése szerint az a cél, hogy évi 30 GWh-nyi teljesítményt adó akkumulátor készüljön egy évben Iváncsán. Jelenleg 87 GWh teljesítményt állítanak elő a már működő akkugyárak Magyarországon, vagyis az iváncsai létesítmény önmagában több mint harmadával növelné a kapacitást.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!