Vizsgálja a GVH, miért nem engedte az ingyen becsekkolást a Wizz Air honlapja
2023. október 25. – 11:20
A fapados légitársaságok pár éve vezették be, hogy az ingyenes becsekkolás csak 24 órával a gép indulása előtt lehetséges, ennél korábban külön kell fizetnie érte. A 444 egyik olvasója azt örökítette meg, hogy neki az ingyenes idősávban sem sikerült a Wizz Airnél biztosítania a helyét a gépre. A rendszer próbálta az ülőhelyfoglalás felé terelni, ami 26 fontba kerül, vagyis 11 ezer forintba.
Mások is belefutottak már ebbe a problémába, és ezt jelezték a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH), ami megtette a szükséges intézkedéseket. Ezt írta az egyik panaszosnak.
„A Gazdasági Versenyhivatal már észlelte a panaszában leírt magatartást, ezért versenyfelügyeleti eljárást indított, mely jelenleg is folyamatban van. A cég valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat az online jegyvásárlás folyamata során.”
A GVH arról is beszámolt a levelében, hogy tavaly ősszel átfogó gyorselemzés után nyomatékosan figyelmeztette a Magyarországon elérhető légitársaságokat arra, hogy jegyeladási és reklámgyakorlatuk során változtassanak a fogyasztói döntéseket észrevétlenül torzító módszereiken.
A Wizz Air sajtóosztálya azt írta a lapnak még a nyáron, hogy a jelzett hibát a teszteléskor nem tapasztalták, hasonló természetűt sem. Miután a 444 tudomást szerzett a GVH vizsgálatáról, a légitársaság arról tájékoztatta őket, mindenben együttműködnek, és leírták a szabályaikat. Azt a magyarázatot adták a konkrét esetre, hogy a felhasználó az időablak előtt próbált helyet foglalni. A cikkben szereplő képernyőfotók viszont ezt cáfolják.