Már több mint 30 órája késik az Abu-Dzabiból Budapestre induló Wizz Air-járat

2023. július 26. – 22:17

Másolás

Vágólapra másolva

Már 27 órája késik a Wizz Air Abu-Dzabiból Budapestre tartó járata, és még mindig nem tudni, hogy az utasok mikor jutnak haza – írta egy olvasónk, aki maga is arra vár, hogy végre visszarepülhessen Magyarországra.

Szerda reggel azt írta, hogy az utasokat négy órán át egy légkondicionáló nélküli helyiségben várakoztatták, információ, víz és étel nélkül. Az ötödik órában kaptak vizet „és valamilyen arab fűszeres ételt”.

A gépnek helyi idő szerint kedden 19:10-kor kellett volna felszállnia, de ez 20:40-re módosult. A becsekkolás rendben megtörtént, mindenki felszállt a repülőgépre és elfoglalta a helyét.

„Ekkor még javában járkáltak be és ki a pilóta kabinból a helyi sárga mellényes személyzetis szerelő kollégák, majd a kapitány is be és ki járkált a gépből. Az utaskísérők végül, mintha minden rendben lenne lezárták az ajtókat, mintha el is tudnánk indulni, a gépről lecsatlakozott a folyosó is, szinte rajtra készen”

– írta olvasónk.

Azonban a gép nem ment sehova. Negyed órával később újra megjelentek a sárga mellényesek, és az utaskísérők bejelentették, hogy türelmet kérnek, a technikai probléma miatt valamin még dolgoznak a szerelők.

„A klíma szép lassan leállt a gépen, a feszültség kezdett érződni a levegőben, miközben odakint 38 fok volt. Az első sorokban ülők jól láthatták ahogy a kapitány is egy rövid ideig értetlenkedve ment a szerelők után, mintha ő sem tudná, hogy mi történik”

– áll olvasónk levelében.

Végül a kapitány bejelentette, hogy a gép szenzorhiba miatt nem megy sehová, ezért mindenki kap szállást és ellátást. Az utasok hajnali négyre értek a szállásra, de nem sok idejük volt pihenni, mert fél kilencre ment is értük a busz. A repülőnek délben kellett volna felszállnia, de 11:49-kor még sem a személyzetet, sem a repülőt nem látták a terminál kapujában.

Magyar idő szerint szerda este nyolckor olvasónk újra írt, hogy még mindig a reptéren várnak – akkor már 27 órája. A Wizz Air írt az utasoknak, hogy sajnálják a történteket, és kaptak hideg szendvicseket. Mára maximum kettőt.

„Habár a büfében van víz, de csak kávét lehet kérni, vizet nem ad a büfé. Egy utas már rosszul lett a tömegben, több anyuka pedig már elsírta magát a gyermekükkel együtt. Nagyon fáradt és elkeseredett mindenki. Most már 27 órája késünk”

– zárta levelét.

Az esetről küldtünk kérdéseket a Wizz Airnek is, ezt válaszolták: „A Wizz Air Abu-Dzabi és Budapest között közlekedő július 25-i járatát meghibásodás miatt át kellett ütemezni. A javítási munkálatok elhúzódása miatt legkorábban ma késő délután tud a gép visszaindulni Budapestre. Az időpontról a Wizz Air e-mailben és sms-ben is tájékoztatja utasait, a várakozási időszakban pedig, bár hosszabb időt vett igénybe a szervezés, szállást és ellátást biztosított számukra. A légitársaság az esetleges kellemetlenségekért ezúton is szeretne minden érintettől elnézést kérni; számunkra továbbra is utasaink, személyzetünk és repülőgépeink biztonsága a legfontosabb.”

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!