Majdnem négyezer diáknak kellett újraírnia a tavalyi digitális kompetenciamérést

2023. április 21. – 09:17

Másolás

Vágólapra másolva

Összesen 3600 tizedik évfolyamos tanulónak kellett újraírnia tavaly a 2022-es digitális kompetenciamérés tesztjeit, miután az informatikai rendszer több esetben nem működött megfelelően – tudta meg a Népszava az Oktatási Hivataltól (OH).

Tavaly áprilisban zajlott volna először teljesen digitálisan az iskolákban a kompetenciamérés a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákoknak, körülbelül 80 ezer tanuló bevonásával, de az első napokban nem működött az informatikai rendszer, amin keresztül a gyerekek bejelentkezhettek volna a felületekre, aztán előfordult, hogy kitöltés közben leállt vagy kiléptetett a rendszer.

A pedagógusok és a diákok 14:00 órától ott ültek a számítógépek előtt, és sajnos már a bejelentkezés se sikerült

– írta egy olvasó a tesztelés első napjáról a Telexnek.

A tesztek megírása óta eltelt egy évben az oktatási hivatal nem közölt országos jelentést az eredményekről, a hivatal a Népszava kérdésére azt írta, az első évben nem a feldolgozás gyorsítása volt a fő cél, hanem a mérések kiterjesztése.

A kompetenciaméréseket 2001 óta végzik, hogy országos szinten összehasonlíthassák az iskolák és a tanulók teljesítményét. Ezeken a méréseken leginkább azt nézik meg, hogyan tudják a gyerekek a gyakorlatban is alkalmazni az elsajátított elméleti tudást, azaz az iskolák és pedagógusok mennyire hatékonyak.

Az idei tanévtől két új országos mérést vezettek be az iskolákban, szeptember és november között bemeneti méréseken vettek részt a 4., 5., 6., 8. és 10. évfolyamosok, idén márciustól júniusig pedig 4-től 11. évfolyamig minden tanulónak kimeneti méréseken kell részt vennie.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!