Gyertek, olcsó a csoki! – Végre megtörtént, amire ezrek vártak a Facebookon, megnyitott a Lidl Zentán

2023. március 10. – 14:12

Gyertek, olcsó a csoki! – Végre megtörtént, amire ezrek vártak a Facebookon, megnyitott a Lidl Zentán
Fotó: Bálint András / Szegeder

Másolás

Vágólapra másolva

Lidlt kapott Zenta. A vajdasági kisváros lakói ezt annyira várták, hogy már évekkel ezelőtt Facebook-csoport is alakult az ügyben. A nyitás reggelén az áruház képviselői lufikkal, csibejelmezes reklámfigurával és akciós katalógussal köszöntötték a 6 óta ácsorgó majd száz embert, reggel 8 után bent akkora volt a tömeg, hogy egy bevásárlókocsival való közlekedés is már komoly kihívást jelentett.

A Szegedtől nagyjából 55 kilométerre lévő vajdasági kisváros, Zenta 18 ezer lelket számlál, és immár a frissen nyílt Lidl a legnagyobb boltja, a településen eddig csak helyi közértek és a környéken ismert bolthálózatok voltak. A nyitásra vagy száz ember vette magához a bevásárlótáskát, a helyiek már reggel 6 óta sorban álltak, holott a bolt csak 8-kor nyitott. A hálózat legközelebbi üzlete 40 kilométerre, Óbecsén található, így érthető, hogy a zentaiak minél hamarabb birtokba szerették volna venni a saját Lidljüket.

Hogy nagy volt a várakozás, azt mi sem jelzi jobban, mint hogy a zentai Lidl nyitására még egy Facebook-csoport is létrejött, melynek célja, hogy a tagok informálják „egymást kulturáltan majd a Zentán hamarosan megnyíló Lidlben található árukról”. Jelenleg a csoportnak több mint 6 ezer tagja van, a közelmúltban leginkább a bolt állapotáról beszélgettek benne. Korábban még a szabadkai Lidl üzletről szólt, később lett csak átnevezve, de tagjainak száma azóta is növekszik.

Fotó: Bálint András / Szegeder
Fotó: Bálint András / Szegeder

Bár évek óta várták, a cég tavaly májusban kezdte meg a munkálatokat az egykori buszállomás helyén, decemberre az építkezés nagyjával már meg is voltak. Ebbe beletartozik az 1400 négyzetméteres bevásárlótér és a 110 autónak helyet adó parkoló.

A csütörtöki nyitásra az üzletlánc lufikkal, zenés műsorral, egy csibejelmezes figurával és akciós katalógussal várta az érkezőket. A polcokon is rengeteg leárazott terméket lehetett találni, ezek főleg a cég saját márkás termékei voltak, ami sokaknak tetszett.

„Gyertek, olcsó a csoki!”

– szűrődött ki az egyik sorból. 8 óra után 20 perccel látható volt, hogy a bolt befogadóképességét nem teszi próbára a hömpölygő tömeg, de a sorok között sétálni, pláne bevásárlókocsit tologatni azért már okozott némi kihívást.

Mintha a világvégére készültek volna, egy pár három tömött kocsival állt a sorban, de másokon is látszott, hogy a nyitás reggeléig halogatták a heti nagybevásárlást. A legkelendőbb a pékáru és az alapvető élelmiszerek voltak, az örök klasszikus liszt, tej, kilós húsok, de volt, aki a műszaki cikkeknél is hosszasan időzött.

Fotó: Bálint András / Szegeder
Fotó: Bálint András / Szegeder

A Lidl, ahogy minden országban ahol jelen van, úgy Szerbiában is előszeretettel dolgozik helyi termékekkel. Pár hete a szabadkai üzlet árait hasonlítottuk össze a lánc szegedi üzletének áraival, azelőtt meg a hírhedt szabadkai piacon jártunk utána, hogy mi mennyi, és hová tűntek onnan a magyarok. Nem okozott nagy meglepetést, hogy

az árstopos termékek még mindig a magyar üzletek javára döntik a mérleg nyelvét,

de most láttunk 800 grammos kenyeret 515 forintnak megfelelő dinárért, ez a kenyér itthon 900 forint lenne, viszont a félkilós zsemlemorzsa például 420 forint, ami 165 forinttal drágább, mint a hazai kínálat.

Ugyanígy a darált sertéshús 2580 forint körül van, hazánkban nagyjából 800 forinttal olcsóbb az árstop miatt. Az árak persze a heti akcióktól is függenek, és talán nem véletlen, hogy csütörtökre esett a nyitás, hiszen általában ezen a napon dobják ki a régieket, és indítják be az új akciókat.

Fotó: Bálint András / Szegeder
Fotó: Bálint András / Szegeder

Zenta lakosságának 78 százaléka magyar ajkú, így lépten-nyomon magyar szót hallani. „Minden csoda három napig tart” – mondta egy nő, majd hozzátette, hogy kíváncsi, mennyire lesznek drágábbak a termékek, ha véget érnek a nyitási akciók.

Egy idősebb férfi viszont, mint a vásárlók többsége, teljesen elégedett volt. Ő húsz évet húzott le korábban a zentai cukorgyárban, ismeri a helyi üzleteket, és gyakran jár a rokonaihoz Németországba. Most a vásárlás mellett azért is jött, hogy összehasonlítsa a német és a szerb üzlet árait meg kínálatát. „A Lidl ott is Lidl, meg itt is” – jött az eredmény. Folytatva viszont megjegyezte, hogy szerinte a német boltok minőségben és árban is egy kicsit jobbat hoznak, mint a szerbek.

A szerző a Szegeder újságírója. A cikk a Szegeder és a Telex együttműködésének keretében jelenik meg a Telexen is.

A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!