Ők a legértékesebb influenszerek Magyarországon

2023. február 9. – 09:33

Másolás

Vágólapra másolva

Eredetileg száznyolcvan influenszert gyűjtöttek össze a Forbes legértékesebb influenszereket tömörítő listájához, aztán végül az indulók közül csak húszan maradtak a toplistában. A Forbes első alkalommal állított össze influenszer-toplistát: mint írják, az influenszerek hitelesebbek, eredményesebbek a celebeknél, és lassan a
szponzorgázsijuk is jobb.

A napokban megjelent listához a szereplők közösségi médiás aktivitását, követőbázisát, potenciális elérését és üzleti tevékenységét (szponzorált tartalmakat, illetve saját termékeket, szolgáltatásokat) is figyelembe vették. A digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakemberekkel értékelték négy kategóriában.

Mérték a róluk szóló pozitív és negatív tartalmak arányát, de a kommentek milyenségét, interakcióját is. Ezenkívül vizsgálták a személyes és a szponzorált tartalmakra érkező reakciók számának arányát. Négy kategóriában osztályozták az influenszereket 1-től 10-ig terjedő skálán: követőbázis, kedveltség, aktivitás és profizmus – ezek átlaga adta az úgynevezett Forbes-influenszerindexet, amely egy-egy szereplő énmárkájának értékét mutatja.

Az első helyen a TheVR áll, amely az influenszerpiac csúcsára pörgette a nevét, Pamkutya a második helyet tudta megszerezni, a megosztóan extravagáns Whisperton pedig az egyik legeredményesebb tartalomgyártó.

„Ugyan Viszkok Fruzsi követőbázisának aktivitása az elmúlt években kissé visszaesett, tartalmi minőségének és imázsának köszönhetően még mindig presztízs nála hirdetni. Profizmusát a zsűri a lista legjobb pontszámával értékelte, ezzel jutott a top 10 legértékesebb influenszer közé” – véli a celeb- és influencer-listákat összeállító Knittel Martin.

Profizmusának – és az évek alatt összegyűjtött követőbázisának – köszönhetően került fel Dancsó Péter is a legértékesebb influenszerek listájára. A huszadik helyen szereplő videós követőtábora tíz év folyamatos figyelem után Viszkokhoz hasonlóan már kevésbé aktív, de igazán nagyot a SentiOne márkaegészség-indexével zuhan: számításuk szerint a róla születő kommentek és tartalmak csupán egyharmada pozitív. Ezzel Dancsó lett húszas mezőny legmegosztóbb személyisége. A teljes, összesített lista itt elérhető.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!