31 milliárd forintot költött hirdetésekre a Miniszterelnöki Hivatal tavaly
2022. december 7. – 23:24
76 millió eurót, vagyis több, mint 31 milliárd forintot költött a Miniszterelnöki Hivatal reklámokra egy év alatt, írja a CANnual Reportot elemezve a Média1. Ez több, mint a 2019-es költés, és a 2018-asat is túlszárnyalja. Egyértelműen a magyar állam költi a legtöbbet a hirdetési piacon, a Miniszterelnöki Hivatal után a második legnagyobb hirdető a szintén állami Szerencsejáték Zrt., majd ezt követi a Magyar Turisztikai Ügynökség.
A magyar reklámpiac 844 milliós eurós bevételt ért el, ami 9 százalékos növekedés jelent a megelőző évhez képest, köszönhetően az állami reklámköltéseknek, ami összhangban van a közép-kelet-európai országokéval. Csakhogy a növekedés jelentős részét elviszi az infláció. A régióban egyébként ennél is nagyobb, 14 százalékos bővülést lehetett tapasztalni.
A hazai reklámpiacon is az online költések erősödnek a legjobban, csakhogy ez a plusz összeg nem a hazai médiaszereplőkhöz, hanem jobbára globális szereplőkhöz kerül. Ez egyébként összhangban van a globális trendekkel, az online reklámpiaci költések jelentős részét például a Google és a Facebook fölözi le.
2021 a televízió évének is számított Magyarországon. 2020-hoz képest 15 százalékos növekedést könyvelhettek el a csatornák és több mint 209 millió eurós hirdetési forgalmat generáltak. A közterületi reklámok területe visszakapaszkodott a COVID-előtti időszak szintjére, közel 70 millió eurós bevételt termelve, a rádió és a nyomtatott médiumok azonban nem hozták ezt a tendenciát: előbbi stagnál, utóbbi pedig lassan csökken.