Horváth Csaba: Zuglóban nincs önkormányzati tévénk, ezért fizetünk az ATV-nek

2022. november 12. – 15:45

Másolás

Vágólapra másolva

Rendszeresen pénzért beszélgetnek az ATV-ben Horváth Csabával, írta meg pénteken a 444.hu. Horváth Csaba szerint súlyosan félreértelmezett megközelítésről van szó, a megállapodás azért jött létre, mert a zuglói önkormányzatnak nincsen saját fenntartású önkormányzati tévéje, a csatorna pedig azt állítja, hogy Zugló nem a tisztségviselőinek megjelenéséért, hanem azért fizet, hogy a „helyi közélet információi eljuthassanak a közvéleményhez”.

Frissítés: A Zugló TV egyébként régóta létezik, és bár ez valóban nem önkormányzati, ahogy azt Várnai László, a Civilzugló Egyesület önkormányzati képviselője cikkünk megjelenése után jelezte, a korábban Horváth kezdeményezésére létrehozott médiacégnek van vele szerződése. Az önkormányzat azonban jelezte, hogy a Várnai László által közöltek szerintük nem valósak. Azt írták, hogy sem Zugló Önkormányzatának, sem a médiacégének (Zugló Információs és Médiacsoport Kft.) nincs szerződése a Zugló TV-vel.

A szerződés szerint havonta minimum háromszor beszélgetnek az ATV-n Zugló ügyeiről, és ezért az önkormányzat havi 535 ezer forint plusz áfát, vagyis 666 ezer forintot fizet a tévének minden hónapban – írta meg pénteken a 444. A lap információi szerint a megállapodás csak azokra a beszélgetésekre vonatkozik, amelyek témáit a kerület határozza meg. Ezentúl az is kiderült, hogy a Klubrádióval és Fiala Jánossal is kötöttek hasonló szerződést.

„Zugló Önkormányzata nem tart fenn 100 milliókért önkormányzati tv-t, helyette annak töredékéből kötött néhány keretszerződést sokkal hatékonyabb elérést biztosító médiumokkal”

– reagált közleményében Horváth Csaba. Hozzáteszi: „Az önkormányzat és az ATV közötti teljesen transzparens és világos együttműködési szerződés van félremagyarázva”. A szerződés szükségességét azzal magyarázta, hogy az „elsöprő kormányzati médiatúlsúlyban” fontosnak tartják, hogy a zuglóiak tájékozódhassanak a környezetüket érintő témáról. Horváth a személyét ért támadásokat pedig „nem tisztességes, politikai harccal együtt járó” jelenségekként értelmezi.

Az ATV a Media1-nek elküldött közleményében azt írta, hogy a kerülettel kötött együttműködési megállapodás a hatályos médiatörvény szerint kizárólag azokra a televíziós műsorokra vonatkozik, amelyekben a médiatörvény alapján termékmegjelenítés tehető közzé (pl. Start+). Kiemelték, hogy Zugló nem a tisztségviselőinek a képernyős megjelenéséért fizet, hanem azért, hogy „a helyi közélet információi eljuthassanak a közvéleményhez”.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!