Nem olyan biztos, hogy jövőre kiveti a kormány a reklámadót
2022. október 18. – 20:14
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) azt kéri a kormánytól, hogy hosszabbítsák meg a reklámadó január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válság miatt – tájékoztatta a szövetség kedden az MTI-t. A közlemény szerint Gulyás János, a szövetség elnöke a miniszterelnök kabinetfőnökével, Rogán Antallal beszélt a szövetség kéréséről, akitől azt a választ kapták, hogy kabinet megfontolja a kérésüket.
Az MRSZ a miniszterelnöknek eljuttatott közleményében azt írta, a reklám- és médiaipar érti, hogy a magyar költségvetés nehéz helyzetben van, de a szakma egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hat. Szerintük az adónem a jelenlegi gazdasági helyzetben megroppanthatja az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart.
A jelentősen növekvő költségek, az elszabaduló infláció és a bizonytalan piaci kilátások a hirdetési büdzsék, a reklám- és médiaipar megadóztatható árbevételeit is csökkentik. Mindez nagyon sok piaci szereplő profitabilitását teszi bizonytalanná – áll a szövetség közleményében. Azt is hozzátették, a reklámipar erősíti a magyar gazdaságot. Az MRSZ hatástanulmánya szerint ugyanis minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.