A főváros nonprofit cége, a karácsonyi vásárokat szervező Budapest Brand vezérigazgatója, Faix Csaba az Atv.hu-nak nyilatkozta azt, hogy idén a főváros nem rendez karácsonyi vásárt, mert már nincs elég idő a rendezvény előkészítésére.
A Napi.hu értesülései szerint az V. kerület korábban tárgyalásokat kezdett a főváros nonprofit cégével, a Budapest Branddel. A két félnek azonban nem sikerült megállapodni, ugyanis a Budapest Brand üzleti okokból csak két évre szóló együttműködés esetén tudta volna a vásár szervezését vállalni.
A céget vezető Faix Csaba a Telexnek arra a kérdésre, hogy miért nem vállalja a Budapest Brand a vásár megszervezését, azt válaszolta, hogy:
„Miután az állam elvette a Fővárostól a Vörösmarty tér tulajdonjogát, a Budapest Brand még július végén megkereste az V. kerületi önkormányzatot, hogy az elmúlt több mint 20 évhez hasonlóan idén is szívesen megrendezi a vásárt. Erre a megkeresésre szeptember elejéig nem kapott választ, az ekkor újraindult egyeztetések után pedig az V. kerület úgy döntött, hogy másnak ad lehetőséget a vásár megszervezésére.”
Faix Csaba azt is hozzátette, hogy a Budapest Brand kifejezetten sajnálja, hogy idén nem ők szervezhetik meg a vásárt, mert az infláció és a gazdasági helyzet miatt már májusban ártárgyalásokat kezdtek a vásár építőivel és szolgáltatóival, hogy a látogatók terheit csökkentsék, és a többség számára elérhetővé tegyék a vásárt.
A karácsonyi vásár, aminek a megszervezése több mint 100 millió forintba került, a cégvezető szerint nem üzleti okok miatt nem valósul meg, hanem azért, mert így döntött az V. kerület. „A nonprofit jelleg azért fontos, mert a vásáron esetlegesen keletkező profitot a Budapest Brand kulturális programokra fordítja, azaz visszaadja a közösségnek, nem pedig egy vállalkozó viszi haza, mint ami most fog történni” – tette hozzá a Faix Csaba.