32 milliós bírságot szabott ki a GVH egy fogyókúrás termék miatt

2022. augusztus 8. – 12:50

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 32 milliós bírságot rótt ki a Fatbond fogyókúrás termék forgalmazójára és a vele együttműködő reklámügynökségre, mert téves besorolás szerint, megtévesztő állításokkal népszerűsítették a fogyasztószert – közölte a versenyhatóság hétfőn az MTI-vel.

A cégek orvostechnikai eszközökre irányadó ágazati szabályozás betartását célozták, miközben a termék gyógyászati segédeszköznek is minősült, amelynek a fogyasztók biztonságát szolgáló reklámozási előírásai nem teljesültek.

A hirdetések ezenfelül megalapozatlan, megtévesztő állításokkal – például három világszabadalommal védett receptúra – próbálták elnyerni a vásárlók bizalmát. A cég egészségügyi szakember, ismert színész, fitnesz bajnok, illetve több mint 30 influenszer közreműködésével terjesztette a jogsértő hirdetéseket, miközben a jogszabályok gyógyászati segédeszköz esetében ezt tiltják. A versenyhatóság a termék népszerűsítését bevételi részesedésért végző reklámügynökség közvetlen felelősségét is megállapította – írják a közleményben.

A tájékoztatás szerint a forgalmazó SCB Trade Kft.-re 29 millió forint bírságot szabtak tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A jogszerűtlen népszerűsítésben részt vevő reklámügynökséget, a Kék Padlizsán Kft.-t 3 millió forintra bírságolták, 70 százalékos mérséklést alkalmazva, mivel a társaság az eljárásban együttműködött a hatósággal, vállalta a korrekciós vállalati megfelelési program bevezetését, elismerte a jogsértést, és lemondott a bírósági jogorvoslat lehetőségéről.

A gyógyszer-ágazati termékkategóriák között lehetnek átfedések, amelyeknél a forgalmazóknak minden érintett kategória szabályozását szigorúan be kell tartaniuk, bizonytalanság esetén pedig szakértők bevonása segíthet a kereskedés megkezdése előtt – összegzett a GVH.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!