A Vodafone ügyfelei informatikai átállás miatt július 11–16. között csak korlátozottan tudnak majd ügyeket intézni, írja az MTI a cég közleménye alapján. Az otthoni és mobil alapszolgáltatások zavartalanul működnek majd.
A szolgáltató a hatékonyabb, egységesebb ügyfélkiszolgálás érdekében végez informatikai átállást, ez lesz a Vodafone–UPC-integráció utolsó lépése.
Az átállás alatt az online és személyes ügyintézés, értékesítés, valamint egyes speciális szolgáltatások (például mobilvásárlás, autópálya-matrica vásárlása, parkolás) nem lesznek elérhetőek.
Ugyanakkor az alapszolgáltatások, tehát az otthoni szolgáltatások, a vezetékes TV, internet és telefon, a mobilhívások indítása és fogadása, az sms-küldés és -fogadás, az adathasználat, valamint a telefonos ügyfélszolgálaton keresztüli hibabejelentés ez idő alatt is végig elérhető lesz.
A cég arra kéri ügyfeleit, hogy ügyeiket intézzék el még az átállás előtt.
Az átállásra való felkészüléssel összefüggésben egyes, vezetékes szolgáltatásokhoz kapcsolódó ügyintézésekre már június 24-től csak korlátozottan lesz lehetőség, ezért amennyiben új vezetékes szolgáltatást vagy médiaeszközt szeretnének megrendelni, azt június 23-ig vagy személyesen az üzletekben július 7-ig tehetik meg. Hasonlóan a meglévő vezetékes szolgáltatás másik címre való áthelyezését is június 23-ig kérhetik az ügyfelek.
A Vodafone arra is kéri ügyfeleit, hogy július 6-ig fizessék be számláikat, az érintett időszakban pedig ne indítsanak számlabefizetést.
Amennyiben korábbi otthoni számlákra van szükség, azokat érdemes már július 8. előtt letölteni a My Vodafone Otthoni fiókból, ugyanis ezek július 9. után ezen a felületen már nem lesznek elérhetők. Az informatikai átállást követően az ügyfelek a megszokottnál később kaphatják meg a számlákat, de ebből eredően senkit nem érhet hátrány, a befizetési határidőt ugyanis meghosszabbítják. A szolgáltató nem számít fel késedelmi kamatot, és elektronikus számla esetén az ügyfelek nem veszítik el az e-pack kedvezményt sem.
Mobilszolgáltatások esetén a Vodafone azt javasolja ügyfeleinek, hogy gondoskodjanak időben az elegendő adatmennyiségről és a roaming szolgáltatások aktiválásáról, és július 11-ig fizessék be számláikat.
A feltöltőkártyás ügyfelek ATM-en keresztül változatlanul feltölthetik egyenlegüket.
Az informatikai átállás eredményeképpen az ügyfelek új számlafizető azonosítót kapnak, amelyről emailben és sms-ben is értesítést kapnak. Az átállással kapcsolatos részletes tájékoztatás az erre a célra létrehozott aloldalon érhető el.