A Megoldás Mozgalom reklámja miatt kapott kétmilliós bírságot a TV2

2022. május 26. – 17:40

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos (2,062 millió) bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa e heti ülésén. A tanács helytelenül közvetített virtuális reklám miatt is figyelmeztette a szolgáltatót – írja közleményében az NMHH.

A csatornán februárban pillanatreklámként leadott „Digitalizáció” című és a „Digitalizáció/gyerekek/legnagyobbvállalkozás.hu” elnevezésű, reklámként összesen 1031 esetben leadott közleményeket a tartalmuk alapján politikai reklámként kellett volna közzétenni az erre vonatkozó megkülönböztető figyelemfelhívással és a megrendelő egyértelmű megnevezésével.

A közlemények üzenetükkel, szín- és formavilágukkal a Megoldás Mozgalom nevű politikai párt népszerűsítését szolgálhatták – fogalmaz a hatóság.

A testület azért is figyelmeztette a szolgáltatót, mert szintén februárban az Exatlon Hungary című műsorban közzétett, a Szerencsejáték Zrt. Tippmix játékát népszerűsítő virtuális reklám kezdetekor és végén nem szerepelt figyelemfelhívó jelzés.

A közleményből még az is kiderült, összesen 50 ezer forintos bírságot szabtak ki a Best FM szolgáltatójára, amiért az egy februári adáshéten szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt tett közzé.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!