26 millió forintos kerékpártárolót adott át Rétvári Bence „kormányzati támogatásként”, ám a MÁV szerint az nem is állami pénzből épült
2022. március 30. – 18:31
Rétvári Bence február 26-án a zebegényi vasútállomáson adott át egy 60 férőhelyes biciklitárolót, ami a képviselő szerint kormányzati pénzből épült fel. A probléma ezzel csak az, hogy az épület a MÁV szerint az államvasutak pénzéből épült fel – hívta fel a figyelmet olvasónk, a Rétvári Bence kampányát csúcsra járató, állami és önkormányzati pénzekből is működő propagandaoldalakról szóló cikkünk megjelenése után..
Az eredeti cikkünkben említett 0627.hu és a vaconline.hu is beszámolt a fejlesztésről, amelyet Rétvári adott át. Sőt, a Vác Online azt írta ezzel kapcsolatban, hogy „a létesítmény 26 és fél millió forintos kormányzati támogatásból valósult meg”. A képviselő ráadásul egy „Kormány támogatás: elkészült” táblával is pózolt az épület előtt.
Olvasónk az átadó után megkereste a MÁV-ot és megkérdezte, hogy tényleg állami pénzből építették-e meg a kerékpártárolót. A vasúttársaság azonban azt írta:
„Zebegény megállóhelynél az Ön által jelzett B+R parkoló a MÁV Zrt. saját anyagi forrásából megvalósuló, 50 megújuló állomás elnevezésű program keretén belül épült meg”.
Talán ezzel összefüggésben, a kifejezetten sokat posztoló Rétvári Bence Facebook-oldalán az átadóról készült képek nem elérhetőek. Az ügyben megkerestük Rétvári Bencét, amint reagál, frissítjük cikkünk.
Frissítés: Cikkünk megjelenése után megkeresett minket a MÁV, akik az ügyet a következőképpen látják: „Az állami tulajdonú MÁV az 50 megújuló állomás program beruházásait a kormánnyal kötött Pályaműködtetési Szerződés keretében számára juttatott forrásból valósítja meg. A központi költségvetésben is szereplő támogatások egy részének felhasználásáról a vasúttársaság saját hatáskörben dönt. Így tehát mindkét megfogalmazás egyaránt helytálló, a kormányzati támogatásra és saját forrásra utaló is.”
Ehhez azért hozzá kell tenni, hogy a Pályaműködtetési Szerződésben meghatározott állami támogatás nem ajándék, hanem az a pénz, amit a MÁV a vasúti pályák karbantartására és működtetésére, tehát egy munka elvégzéséért és a szolgáltatás fejlesztésére kap.