Megkapta az építési engedélyeket az új Közlekedési Múzeum

2022. március 28. – 10:23

Másolás

Vágólapra másolva

Az új Közlekedési Múzeumot a nemzetközi tervpályázat győzteseként a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda és magyar partnere, a Noll Tamás, Ybl-díjas építész által vezetett M-Teampannon építésziroda tervezi, számos magyar mérnök-, építész- és tájépítészirodát bevonva – írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója, a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója. Ahogyan az Vitézy egyik kommentre adott válaszából kiderül, az új múzeum a következő 7–10 évben készülhet el – az előkészítéssel együtt számolva.

„Most jön a tervezés következő, utolsó fázisa: a Közlekedési Múzeum megrendelte a kiviteli tervek készítését, mely nélkül egy ilyen ipari műemlék helyreállítása nem adható vállalkozásba, hisz minden egyes részletnek jelentősége van abban, milyen lesz a végeredmény. Ez a munka 2023 elejéig tart, ezt követően írható ki a tender az új Közlekedési Múzeum építési munkálataira – a bontási és kármentesítési munkák persze már ezt megelőzően megkezdődhetnek a területen” – írta a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója.

A poszt szerint az új Közlekedési Múzeumban a korábbinál kétszer nagyobb állandó kiállítás jön létre, megújul a Dízelcsarnok, itt lesz az új múzeum legnagyobb egybefüggő kiállítótere, ahol 120 egyedi vasúti, tömegközlekedési, közúti jármű és több ezer más műtárgy kap majd otthont.

A tervezést teljes egészében a kormány finanszírozza a központi költségvetés forrásaiból, a beruházás felügyeletét a Közlekedési Múzeum végzi az Óbuda mérnökiroda közreműködésével, olvasható Vitézy posztjában. Kérdés azonban, hogy a jelenlegi építőanyagárak alakulása mellett milyen költségekkel készül majd el az új múzeum.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!