Látványterveken a megújuló Rákospalota-Újpest vasútállomás, lesz, ahol akár százzal is mehet majd a vonat

2022. február 11. – 10:58

Másolás

Vágólapra másolva

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) megkezdte a Rákospalota-Újpest–Veresegyház–Vác-vasútvonal teljes felújításának tervezését, aminek része a Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is – erről posztolt a Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója. A projekten három építésziroda dolgozik, és bár még változhatnak a látványtervek, Vitézy szerette volna „munkaközileg is bemutatni”:

A koncepció szerint a mai szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át, amelyek déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerül az Árpád úti felüljáróhoz, ahol új gyalogos- és kerékpáros-aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával, és épülnek majd új B+R kerékpártárolók is.

„Szeretnénk P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal” – írta Vitézy. A tervekben számolnak a 3-as metró meghosszabbításával is: ha egyszer megépül a metró, lesz itt egy átszállópont is.

A tervek szerint a mostaninál sűrűbben, negyedóránként járnak majd a vonatok a veresegyházi szakaszon, ehhez két vágányt építenek majd. Ahol „a pálya geometriai adottságai megengedik”, 100–120 km/óra sebességgel is mehetnek majd a vonatok.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!