Hatszorosára nőtt az applikáción fizetett csekkek száma 3 éve alatt
2022. január 7. – 11:26
Az elmúlt három évben a mobilapplikációkon keresztül befizetett csekkek volumene mintegy hatszorosára nőtt – közölte a Magyar Posta pénteken az MTI-vel.
Az elmúlt egy évben mintegy 40 százalékkal nőtt az iCsekk alkalmazás és a partneri appokba beépülő, postai csekkbefizetések összesített forgalma, így már megközelítőleg 110 milliárd forint értékben történt ilyen tranzakció, a körülbelül 11 millió darab befizetés eredményeként. Az iCsekkel egy alkalmazáson belül ki lehet fizetni a papíralapú csekkeket, a dijnet.hu-ról átirányított elektronikus számlákat, vagy indítható mobilegyenleg feltöltés.
Az iCsekk applikáció népszerűségének növekedése a Díjnet ügyfeleinek körében is érzékelhető, 2021-ben 24 százalékkal több e-számlát fizettek ki elektronikusan ezen keresztül, mint 2020-ban. Rámutattak arra is, hogy a mobilappos használat növekedésével párhuzamosan csökken az igény a 2015-től telepített gyors csekkbefizetést biztosító csekkautomaták iránt.
Különösen az élelmiszerüzleteken belül működő készülékek kihasználtsága alacsony, ezért januárban csökkentik ezeken a helyeken a csekkautomatáik számát. Ugyanakkor ezen készülékek továbbra is üzemelnek kormányablakokban, postákon, illetve nagyobb bevásárlóközpontokban bankkártyás és készpénzes befizetéssel – tájékoztatott a Magyar Posta.