Naponta 2-3-szor kell mentőt hívni a BKK járataihoz, ilyen esetben három fontos feladata van az utasoknak
2021. november 8. – 17:32
Évente majdnem ezerszer kell mentőt hívni a BKK járataihoz, mert egy utas rosszul lesz, ezért a cég stratégiai partnerséget kötött az Országos Mentőszolgálattal, közös kampányban tájékoztatják az utasokat az elsősegélynyújtás fontosságáról.
„Egy ilyen helyzetben nagyon sok múlhat a közlekedők lélekjelenlétén, ugyanis minél előbb értesítik a sofőrt és a mentőket, annál előbb érkezhet meg a segítség”
– áll a BKK közleményében.
Hogy a mentősök minél hamarabb eljussanak a beteghez, év eleje óta a sofőrök már ki tudják írni a járművek kijelzőire, hogy Mentőre vár. Ezzel az arra járók figyelmét is felhívják arra, hogy baj van.
Három fontos lépésre van szükség, ha valaki azt látja, hogy egy utastársa rosszul van:
- Azonnal értesíteni kell a sofőrt.
- Segítséget kell hívni a 112-n vagy az ÉletMentő alkalmazáson keresztül.
- El kell kezdeni az elsősegélynyújtást, és attól sem szabad megijedni, ha használni kell egy közelben lévő félautomata defibrillátort.
A BKK és az OMSZ javasolja az Életmentő és a SzívCity applikációk letöltését. Az alkalmazások használata megkönnyíti és felgyorsítja a segélynyújtás folyamatát.
„Lényeges, hogy az utasok merjenek segíteni egymáson, akár a félautomata defibrillátor használatától se tartsanak, vészhelyzetben csak kövessék a hangosan beszélő készülék utasításait, hiszen baj esetén minden perc számít”
– olvasható a közleményben.