Középiskolásoknak szánt online alkoholprevenciós program indul itthon

2021. november 4. – 09:08

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Magyarországon a 14 és 18 közötti középiskolások 80 százaléka 15 évesen vagy annál korábban ivott először, minden harmadik pedig rendszeres alkoholfogyasztó. Ez abból a felmérésből derült ki, amit a 2019-ben indított SMASHED programban készítettek. A programot a Momentán Társulat és a Diageo alkoholgyártó és -forgalmazó indította két éve, általános és középiskolásoknak szólt, középpontjában a fiatalkorúak alkoholfogyasztása és az ebből fakadó problémák állnak.

A SMASHED idén ősszel újraindul egy interaktív online platformként a smashedonline.hu-n. Ez egy élőszereplős edukációs platform, ami Kálloy Molnár Péter és három fiatal színész közreműködésével igyekszik tudatosítani a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeit és a felelős magatartás fontosságát. Három tinédzser történetét lehet végigkövetni, miközben a játékos befolyásolhatja a döntéseiket. A programból tanárok számára is készítettek egy verziót.

A témában pályázatot is írnak ki videó, plakát és újságcikk kategóriákban iskolák számára. A SMASHED harminc országban eddig több mint 1,2 millió tanulóhoz jutott el, ebből Magyarországon 2500-hoz.

A program a felelős alkoholfogyasztás mellett az alkoholproblémák felismeréséhez és kezeléséhez is használható megoldásokat ajánl. A kampány arca emellett Kemény Zsófi költő, valamint Budai Kitty tiktoker és youtuber.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!