Új vasúti megállót csinálnak a Hungária körúton, fontos szerepe lesz az elővárosi közlekedésben

2021. szeptember 18. – 16:30

frissítve

Új vasúti megállót csinálnak a Hungária körúton, fontos szerepe lesz az elővárosi közlekedésben
A Közlekedési Múzeum vasúti megállóhely északi, MÁV-telep felőli bejáratának előzetes látványterve. Forrás: Vitézy Dávid

Másolás

Vágólapra másolva

Engedélyezte a vasúti hatóság a Hungária körútra tervezett új vonatmegálló, a Közlekedési Múzeum megálló építését, az építkezés jövő nyáron indulhat. A Népliget és az MTK-pálya közötti megállónál 10 ezres napi forgalomra számítanak, építészetileg is igényes tervekre lehet remélni.

Új vasúti megálló jön létre Budapest egyik frekventált közlekedési csomópontján: a Hungária körúton, többféle átszállási lehetőséggel rendelkező Közlekedési Múzeum megálló építési engedélyeit most adta meg az illetékes vasúti hatóság – írja Facebook-posztjában Vitézy Dávid.

Az új megálló a Keleti pályaudvar és Kőbánya között lesz, elsősorban a hatvani és szolnoki vonalakat fogja kiszolgálni, és a remények szerint fontos szerepe lesz a városi, elővárosi közlekedésben. Idáig nem volt vasúti átszállási lehetőség a Hungária körúti villamosra, mostantól lesz, de más villamosokra és a 9-es buszra is át lehet majd közvetlenül szállni. „Régi terv az, hogy a Hungária körút keresztezésénél létesüljön új megálló a vonatok számára, hisz ma Kőbánya felsőtől a Keleti pályaudvarig a vonatok nem állnak meg, a belvárost körülvevő irodai, munkahelyi, kereskedelmi zónát feltáró körgyűrűs 1-es villamosra nem lehet átszállni” – írja Vitézy Dávid, aki duplán is érdekelt a projektben, hiszen amellett, hogy Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, ő a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója is.

A hatvani és az újszászi vasútvonalak fejlesztésének különböző beruházásai térképen. Forrás: Vitézy Dávid
A hatvani és az újszászi vasútvonalak fejlesztésének különböző beruházásai térképen. Forrás: Vitézy Dávid

A Hungária körúti megálló az itt épülő új Közlekedési Múzeumról kapja majd a nevét, sőt a projekt egyes elemeit is a Közlekedési Múzeumtól veszi át a BFK. Az új megálló terveit ugyanannak a Diller Scofidio + Renfro építészirodának a segítségével készítik el jövő év elejéig, akik az új múzeumépület nemzetközi építészeti tervpályázatát is megnyerték.

Vitézyék budapesti közlekedési stratégiája jelentős részben az elővárosi vasúti közlekedés megerősítéséről szól, amitől az autóhasználat csökkentését is remélik. A Keleti pályaudvar és Kőbánya-felső közötti szakaszon, ahol az új megálló lesz, már most is építkeznek, itt harmadik vágány épül. Maga a vasúti megállóhely munkálatai jövő nyáron indulhatnak és 2024-re készülhetnek el. A megállót a remények szerint sokan fogják használni: az előzetes forgalmi modellezések szerint a megálló napi forgalma el fogja érni a 10 000 főt, „vagyis Zugló jelentőségéhez lesz mérhető ezen a fontos elővárosi folyosón” – írja Vitézy Dávid.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!