Bezár a Costa Coffee Magyarországon

2021. július 24. – 18:24

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Tíz év után bezár a Costa Coffee magyarországi hálózatának összes, közel harminc kávézója, csak a reptéri Costa Coffee marad meg, de az is egy másik cég tulajdonlásában és üzemeltetésében, jelentették be a Facebookon.

A döntést egy kilencoldalas dokumentumban részletezik, és „kegyetlen gazságnak” nevezik a háttértörténetet. Ebben azt írják, a magyar leányvállalatot működtető L-Coffee Kft. saját maga bérelte üzletekben, saját költségen működtette és virágoztatta a magyar üzleteket.

2019-ben a londoni anyavállalatot tulajdonló cég 3,9 milliárd fontért eladta a teljes márkanév és portfólió csomagot a Coca-Colának. 2020-ban a koronavírus miatt a magyarországi leányvállalatnak be kellett zárnia egy üzletét, az ügyintézés alatt ekkor azzal szembesültek, hogy nincs védjegy a Costa Coffee designra, a bútorokra és az arculatra sem, csak a Costa Coffee márka logóra (embléma és szóösszetétel), így „bárki vehet Costa Coffee bútort, festhet arculatot, arculati elemet, ahol csak akar, és kinyithat egy középszerű kávézót, olyan látszattal, mintha Costa Coffee kávézó lenne”.

A Coca-Cola közben úgy döntött, hogy bármilyen üzlet, aki velük szerződésben áll és Costa-kávéból csinál kávét, az logóban kiírhatja, hogy Costa Coffee minőségi kávét árul. A magyar leányvállalat szerint az elégedetlen vásárlók náluk tettek panaszt amiatt, ha nem egy hivatalos Costa Coffee kávézóban vásárolt Costa-kávé nem ízlett nekik.

Emellett az évek alatt több szakmai hiányosságot is felfedeztek a háttérben, amiket bár az anyavállalatnak kellett volna rendeznie, állításuk szerint tőlük semmilyen segítséget, támogatást nem kaptak, hanem saját zsebből kellett azokat orvosolniuk.

Így aztán a magyar üzleteket mögött álló L-Coffee Kft.-ben megtört a bizalom az anyavállalat felé, „hiszen a csapattal több mint 9 éven át elhitették, hogy többfajta védelem
is létezik, pedig nem. (…) Nehéz elfogadni, de ezen tények fényében, ha ezeket korábban tudta volna a csapat, biztosan nem fektet be 29 üzletbe, üzletenként 50-70 millió forintot elköltve berendezésre, designra, arculati elemekre és arculati bútorokra, hiszen semmi jogi védelem nem jár hozzá, csak a Costa Coffee-logót megillető védjegy”.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!