Vadai Ágnes szerint a kormánymédia méltó büntetése az lesz, mint a ruandai propagandistáké

2021. március 20. – 16:39

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Az MTVA vezető szerkesztője, Bende Balázs újabb belpolitikai elemzéssel rukkolt elő, amiben arról beszél, hogy Magyarország „élen jár az oltásokkal, ezt mindenki elismeri, talán a hazai baloldalt kivéve, ami hónapok óda akadályozza a védekezést oltásellenes kampányával. (…) És ha eljön annak az ideje, vagyis a kormány intézkedéseinek és az egészségügyi dolgozóknak köszönhetően elmúlik a közvetlen veszély, a Gyurcsányéktól a szélsőséges Jobbikig nyálkaként nyúló szivárványkoalíciónak minden egyes, az életmentést akadályozó propagandájuk miatt elvesztett életért vagy egészségért felelősséget kell vállalnia”.

Ezt írta meg cikkben a 444.hu, a Facebook-posztjuknál pedig felbukkant a DK-s Vadai Ágnes, aki a képen látható hozzászólást írta a poszt alá.

„Az ilyen, hazugsággal gyűlöletet keltő propagandisták Ruandában a végén elnyerték méltó büntetésüket. Lásd még: náci és észak-koreai agymosás” – írta Vadai.

Megkerestük a DK-s politikust, hogy ugyan mit ért ruandázás alatt, ahol 1994-ben csaknem egymilliós népirtás volt az akkor már négy éve tartó polgárháború végén.

Vadai válasza:

„A médiában való gyűlöletkeltés, uszítás és az ellenzéki tábor dehumanizálása rendszeressé vált sajnos Magyarországon. Különösen felháborító az, hogy az adófizetők pénzéből fenntartott közmédia rendszeresen hazugsággal kelt gyűlöletet. Visszatérő toposz, hogy magyarellenesek és hazaárulók vagyunk, nem vagyunk a nemzet részei, továbbá keresztényellenesek vagyunk. Most pedig már egyenesen azt sugallják, hogy mi vagyunk a felelősek több mint 18.000 magyar haláláért. Ruandában és a náci Németországban is ez a fajta propaganda előzte meg a fizikai atrocitásokkal induló népirtásba torkolló eseményeket. És lehet, hogy erős a párhuzam, de az elmúlt évek propagandája úgy mérgezte a magyar társadalmat, mint egykor a németet vagy a ruandait. És ez nem maradhat következmények nélkül.”

Majd mellé elküldte azt a 2019-es 444-es cikket, amiben azt kell kitalálni, hogy a kiemelt idézetek a magyar vagy a ruandai médiában hangoztak-e el.

A ruandai népirtásban valóban fontos szerepet játszott a rádió. A kormányhoz hű média, az RTML rádióadó és az állami Radio Rwanda belső ellenségként tekintett az országban élő tuszikra, akiket csótányoknak neveztek, felbujtó és egyre radikálisabb szövegeket sugároztak, ráadásul néha hazugságokat is terjesztettek. Az öldöklések és a polgárháború után a rádió tulajdonosát háborús bűnösként ítélték el, harminc évet kapott. Az ítélet szerint a rádiónak hatalmas szerepe volt az indulatok felkorbácsolásában.

Egyébként Bende volt az, aki a 2019-es európai parlamenti választás előtt arról beszélt egy szerkesztői értekezleten, hogy a köztévében nem az ellenzéki összefogást támogatják, és ennek megfelelő narratíva alapján kell az anyagokat elkészíteni, akinek pedig ez nem tetszik, az mondjon föl.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!