Pert vesztett a Figyelő és az Origo is, miután a Political Capital igazgatójáról azt írta, idegen érdekeket szolgáló titkos akcióban vesz részt

2020. december 18. – 13:17

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

„Krekó Péter, a Political Capital igazgatója tavaly kormányközeli hírportálokat perelt be, miután egy Kiszelly Zoltán (a szerző nevét később eltávolították a cikkről) által írt, 2019. január 4. napján megjelent Kinek dolgozik Krekó Péter? című cikk valótlan állításokat közölt róla, ezt pedig más »sajtóorgánumok« is átvették. Idén a Fővárosi Törvényszék első fokon kimondta, hogy e cikkek valótlan tényállítást tartalmaztak, amivel megsértették Krekó Péter jó hírnevét” – írja közleményében a Political Capital.

„A Fővárosi Ítélőtábla most jogerősen is megállapította, hogy a Figyelő (mely lap főszerkesztője akkor Lánczi Tamás volt) megsértette Krekó Péter jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, amikor a vonatkozó cikkben

valótlanul azt állította, hogy Krekó Péter titkos brit pszichológiai hadviselési akcióban vesz részt, amelynek lényege egy tudományos köntösbe csomagolt befolyásolási akció.

A G. Fodor Gábor főszerkesztő által vezetett 888 és az Origo szintén lehozták a fenti cikk állításait, ezért ezen oldalak kiadóját is elmarasztalta a bíróság – immár másodfokon is.

Az ítélet kimondja, hogy félrevezető a fenti cikkek azon feltételezése, amely szerint »az érintett tevékenységét nem a nyíltan vállalt saját meggyőződése, hanem egyéb olyan érdek vezérli, amely a nyilvánosság számára nem megismerhető«, tehát hogy a kormányzat külpolitikájának bírálatával egy másik állam által irányított titkos magyarországi akcióban vett volna részt.

A Fidesz-közeli nyilvánosságban rutinszerűen jelenik meg, hogy a kormányzati politika kritikája idegen érdekeket szolgál, a bírósági ítélet pedig éppen ezt az érvelést cáfolja”

– írja a Political Capital.

A másodfokú döntés arra kötelezi mindhárom médiumot, hogy a cikkek címe felett tegyék közzé a bírósági ítélet jogsértést megállapító rendelkezését, és tartsák ott minimum 30 napig, illetőleg a cikk elérhetőségéig. A bíróság ezen felül az alpereseket sérelemdíj megfizetésére kötelezte.

Az ügyben a Magyar Helsinki Bizottság ügyvédje, Tóth Balázs képviselte az elemzőt.

Már egy éve van Telex! 🎉

Ez azt is jelenti, hogy sok támogatónk regisztrációja lejárt. Ha e-mail-címed megadásával kéred, megnézzük, hogy tartozik-e regisztráció az e-mail-címedhez, és ha igen, milyen támogatási adatokkal.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!