Akár 38 százalékkal zsugorodhat a magyar médiapiac a koronavírus járvány miatt – írta meg a Media1.hu a 2020-as CANnual Report alapján.
A médiumok közül a televíziót kevesebb kár érte, mint a teljes szektort: csupán 10 százalékos kiesésre lehet számítani. Ez talán annak is köszönhető, hogy a mozik bezárása után az online és tévés platformok felerősödtek. A fiatalok, különös tekintettel a 4–12 éves korosztály körében kifejezetten megnövekedett a képernyő előtt töltött idő. A tévé mellett a streamingszolgáltatók nézettsége is megnőtt.
A jelentés szerint a magyar reklámpiac jól reagált a járványra, a hirdetők a helyzethez igazították a tartalmakat. A rádiós, illetve a köztéri reklámpiac növekedése ettől függetlenül az előző évekhez mérve lassult. A CANnual Report elemzése szerint Magyarországon az állami reklámköltés továbbra is emelkedik. A Media1 szerint ezzel együtt újabb médiumok kerültek állami vagy az államhoz közeli vállalkozások kezébe, illetve megerősödtek az állami média- és reklámügynökségek is.