38 százalékos visszaesés várható a médiában a járvány miatt

2020. november 23. – 13:59

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Akár 38 százalékkal zsugorodhat a magyar médiapiac a koronavírus járvány miatt – írta meg a Media1.hu a 2020-as CANnual Report alapján.

A médiumok közül a televíziót kevesebb kár érte, mint a teljes szektort: csupán 10 százalékos kiesésre lehet számítani. Ez talán annak is köszönhető, hogy a mozik bezárása után az online és tévés platformok felerősödtek. A fiatalok, különös tekintettel a 4–12 éves korosztály körében kifejezetten megnövekedett a képernyő előtt töltött idő. A tévé mellett a streamingszolgáltatók nézettsége is megnőtt.

A jelentés szerint a magyar reklámpiac jól reagált a járványra, a hirdetők a helyzethez igazították a tartalmakat. A rádiós, illetve a köztéri reklámpiac növekedése ettől függetlenül az előző évekhez mérve lassult. A CANnual Report elemzése szerint Magyarországon az állami reklámköltés továbbra is emelkedik. A Media1 szerint ezzel együtt újabb médiumok kerültek állami vagy az államhoz közeli vállalkozások kezébe, illetve megerősödtek az állami média- és reklámügynökségek is.

Mi akkor is kérdezünk, ha valaki nem akar válaszolni Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogass