Hát minket meg ki pénzel? Jelentős részben az olvasók, ettől lehet a Telex az ország legnagyobb teljesen ingyenes független hírlapja. Köszönjük, hogy támogatásoddal segíted a munkánkat! Már a támogatónk vagy? Jelentkezz be! Beszállok! Elrejtés

Ő a példaképem. Nagyon szeretném, hogy megszagolja a testem

2025. január 29. – 19:38

Ő a példaképem. Nagyon szeretném, hogy megszagolja a testem
Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

382

Egy fényes, bemutatóteremmé alakított harmadik emeleti lakásban ülök fotós kollégámmal, miközben az ablakokból látni a Parlamentet és a Dunát. Méregzöld bútorok, aranyozott hímzések, diktátori pompa, mintha a Kate Winslet-féle Rezsim palotájában lennék, vagy az Atlanta című sorozat egyik abszurd epizódját élném át. Alig egy órája még nem tudtam, hogy bársonykanapén fogok várni a világ leghíresebb parfüminfluenszerére, akivel csak a közönségtalálkozója előtt nem sokkal ütöttük le az interjút.

Szénsavmentes Mizse ásványvizet iszom egy szép whiskyspohárból, körülöttem mindenhol zakót, fehér inget, és többnyire fehér sportcipőt viselő figurák sürögnek. Fiatal, lelkes vállalkozók, akiknek megjelenése valahol a frat boy-kultúrára emlékeztet, de annál mégis kimértebb egy kicsit. Valaki „csá, tesó” köszönésekkel telefonál, és jelenti, hogy áll épp az esemény. Más egy megafont tesztel Darth Vader-szerű hangon, miközben egy harmadik alak rukkolás spárgát rendel. A stáb pedig pár percenként kilép az erkélyre megnézni, hogy meddig ér a ház előtt kígyózó sor.

Érezhetően nagy a zsongás, negyedóra múlva helyzet van. Mint mindig, most is utolsó pillanatra hagytam mindent, de ha ezt tudom, lemosom a kabátomról az apró kajafoltot, ami persze alig látható, de ebben a környezetben kicsit igénytelenül hat. Távol áll tőlünk a smart casual, nem tudtunk az alkalomhoz illően öltözni, érezhetően kilógunk a budapesti Superz. parfümcég pedáns kollégái közül. A szomszédos helyiségből tompán kihallatszik a lengyel-német származású Jeremy Fragrance (születési nevén Daniel Sredzinski) németes akcentusa, miközben épp egy másik újsággal beszélget előttünk. Interjúztam már úgynevezett hírességekkel, és az egójukra különösen sokat adó, népszerű rapperekkel is, most mégis olyan érzésem van, mintha egy nagy politikust kéne megszólítanom.

Ez lenne az az „óriási aura”, amit az üzlet előtt várakozó tizen- és huszonéves fiúk annyit emlegettek mielőtt feljöttünk a szobába?

A hátsó szobában elhelyezkedő asztal közel sem olyan hosszú, mint Putyiné, de a képzeletemben legalább akkorára nyúlik. Vaklárma: végül nem ülünk le, állva beszélgetünk 5 percet, Jeremy Fragrance mellett jobbkezeként áll Szerencsés Szabolcs, a 2021-ben induló Superz. alapítója, az esemény ötletgazdája, aki újabban „Jeremiás Fragrancia” néven hivatkozik a sztárra a parfümcég hivatalos TikTok-profilján.

Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Fragrance korábban többször beszélt már arról, hogy a közönsége legnagyobb részét fiatal férfiak adják, ez egyértelműen látszik a Kossuth téri üzlet előtt összegyűlt embertömegre nézve is. Nem csak mi, ő sem várt ekkora érdeklődést kedd délutánra. „Igen, leginkább 17 és 25 év közötti férfiak néznek. De nem is Magyarországról származik a rajongóim nagy része, ezért meglepődtem, hogy itt is ennyien felismernek. Nem is ez az elsődleges piacom, a legtöbb rajongóm Amerikából és Németországból jön, illetve olyan nagyobb országokból, mint Pakisztán, ahol több mint 250 millió ember él” – mondta. „Hányan is laknak Magyarországon?” Szerencséssel együtt válaszoltunk neki, hogy közel 10 millióan. „Pont, mint a TikTok-követőim száma” – reagált lelkesen a parfüminfluenszer, akit, ha tényleg pontos demográfiai adatokra akarunk hagyatkozni, valójában már többen követnek, mint Magyarország teljes lakossága.

Fragrance lófarokba kötötte szőkésbarna haját, erősebb, barna pajeszt hagyott neki a fodrásza. Az illatát érdekes módon nem éreztem, pedig biztosan a Superz. egyik parfümjét fújta magára (a videóiból következtetve minimum 7-8 erőteljes spricceléssel) a jeles alkalomra. Én nagy sietve egy Oriflame parfümöt fújtam magamra, amit anyukámtól kaptam pár évvel ezelőtt karácsonyra, erről már a nyomógomb is hiányzik, ezért különösen nagy kihívás permetezni. Más rajongókkal együtt én is szerettem volna, hogy Jeremy Fragrance megszagoljon, de előbb kérdéseket akartam feltenni neki, ezért feláldoztam az eredeti tervemet.

Mindenesetre egy, a higiéniára láthatóan rengeteget adó figurát láttam, akinek minden ruhadarabja tökéletesen állt, zakója, szűkre szabott nadrágja, nyakkendője és elegáns cipője fekete, egyedül az inge fehér, ami alatt egy aranyszínű keresztet viselt, de azt csak később, a közönségtalálkozó alatt villantotta meg a parfümüzletben. Először arról kérdeztem, hogy szerinte milyen férfiértékeket tud átadni a fiatal követőinek, akik vagy épp a tinédzserkort vészelik át, vagy már kijöttek belőle, és elkezdtek felnőtté válni.

„Számomra egyértelműen a keresztény értékrend a legfontosabb.” Ekkor még nem tudtam, hogy a nyakláncával is Jézus előtt tiszteleg, csak azt, hogy pár éve megtért, és azóta a szürreális videói mellett bibliai idézeteket is szokott posztolni. „Ez segít abban, hogy az igazat mondjam. Korábban én is hazudtam az életemben, és ez nem helyes. Az igazmondás tehát fontos, illetve az, hogy értéket adjunk másoknak. Tedd azt másokkal, amit szeretnéd, hogy veled is tegyenek” – hangzott a coelhói bölcsesség, amiről utóbb kiderült, hogy egy sokkal régebbi ősigazságról van szó, a sok motivációs előadó által pufogtatott gondolat Máté evangéliumából származik. Fragrance hangsúlyozta, hogy már nem szokott hazudni, maximum „tudattalanul”, jelentsen ez bármit is.

Ezután megkérdeztem, hogy mit üzen a női követőinek, válasza pedig egészen egybecsengett a fenti jótanácsokkal. „Mondj igazat, adj át értéket, és kezelj úgy másokat, ahogy te is szeretnéd, hogy kezeljenek. Nem akarok megütni senkit, tehát ők se üssenek meg engem. Legyenek őszinték velem, így én is őszinte leszek velük” – mondta, kiemelve, hogy szerinte értéket kell közvetíteni, nem csak otthon ülni, és „kaját rendelni”. Azt mondta, ő is volt már ilyen hangulatban, de már maga mögött hagyta ezt az állapotot (bár nehéz volt eldönteni, hogy arra utal-e, hogy a nők nem főznek eleget, helyette csak rendelnek, vagy szimplán a céltalan és motiváció nélküli életre vonatkozott a hasonlat).

Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Fragrance Németországba emigráló lengyel bevándorlók gyereke, az alsó-szászországi, Brémától nem messze található Oldenburgban született 1989-ben. A most 35 éves influenszer 2010-ben töltötte fel az első parfümtesztelős videóját (amelyben egy Jean Paul Gaultier-illatot próbál ki) a YouTube-csatornájára, ahol ma már több mint 2 millió feliratkozója van. Emellett vezet egy közel 200 ezres német csatornát is, ide anyanyelvén tölt fel videókat, de a fő közönsége egyértelműen a már említett 10 milliós TikTok-oldalán tömörül. Mielőtt hosszú évek munkájával parfümpápa lett belőle, több német zenekarban (Part Six, Golden Circle) is kipróbálta magát énekesként, 2011-ben pedig még egy szólódalt is kiadott All of Me címmel, Jeremy Williams művésznév alatt. Mivel ezekkel nem ért el kiemelkedő kereskedelmi sikert, végül a parfümiparban találta meg a helyét, szó szerint ez lett a keresztje, ma pedig már úgy hivatkozik magára, mint „Az első számú illatikon, aki Jézus tanításait követi”.

Szerencsés Szabolcs, a Superz. alapítója elmondta, a hívő Fragrance legelső útja Magyarországon rögtön egy templomba vezetett. „Az volt a kérés, hogy vigyük el egy nagyon szép templomba, ahol tud imádkozni. A bazilikába vezetett ez az út. Ő hozott egy döntést arról, hogy közelebb akar kerülni Istenhez és a valláshoz, én ezt is becsülöm benne. Ő ezt komolyan gondolja és komolyan gyakorolja is.” És valóban: a parfüminfluenszer rendszeresen posztol videókat a TikTokjára templomokból Lengyelországtól egészen New Yorkig, és a bazilikai kitérőjét is megörökítette, arról beszél az oltár közelében, hogy „a spiritualitás határtalan”.

Fragrance pálfordulása másokra is hat, vannak rajongói, akiket épp a vallásosságával nyert meg magának. „Jézus tanításait hirdeti, ez plusz pont nála. Én viszonylag vallásos vagyok, ezért ez is megfog benne” – mondta az üzlet előtt várakozó Zalán. Bár őszintén nem tudtam eldönteni, hogy volt-e irónia a mondandójában, abban több ember is egyetértett a helyszínen, hogy Jeremy Fragrance egyedüli és utánozhatatlan, és ez a sikerének a kulcsa. „Különleges figura. Ezt a pörgős karaktert nem tudja senki átadni. Ez nem lehet más, csak ő” – tette hozzá Zalán, akivel brit-magyar barátja, Thomas is eljött. Ő állítása szerint vásárlás előtt csak a parfüminfluenszernél tájékozódik, aki nem mellesleg azzal is példát mutat, hogy mennyire férfias. „Muszáj volt megismernünk. Nagyon nagy inspiráció nekünk, motivál minket. Maszkulin, fontos neki a higiénia, mindig az ő videóiból tájékozódom, hogy milyen parfümöt vegyek.”

Fragrance kiszámíthatatlan videói mellett az utóbbi 2 évben azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy feleséget keres az interneten. Ennek igen komoly feltételeket szabott, fontos volt, hogy a feleségjelöltje 32 év alatti, hívő, és legjobb esetben szűz nő legyen (ez nem kötelező, csak ideális körülmény), sokaktól pedig elkérte a Snapchat-elérhetőségüket is, aztán megkérdőjelezhető videókat küldött lányoknak. Rákérdezek, hogy változtatott-e bármit a párkereső taktikáin azután, hogy több általa küldött videó is kiszivárgott a TikTokra, amelyekben olykor ártalmatlanul, néha viszont önmagát kompromittálva bókolt lányoknak. Szerinte a módszere rendben volt, szeret mindent elmondani, amit akar, és tudja, hogy nem cselekedett helytelenül. Amikor óvatosan puhatolózva újra említettem a „botrányok” szót, Fragrance arra kért, inkább a pozitív dolgokról beszéljünk, és fókuszáljunk a Superz. parfümmárkára. Szerencsés Szabolcs a helyzetre reagálva megjegyezte, hogy „mind emberek vagyunk”, és mindent lehet más perspektívából nézni.

Fragrance végül azt mondta, hogy minden tettéért felelősséget tud vállalni, a lányoknak küldött felvételek kapcsán pedig hozzátette, a mai világban már rengeteg módon lehet manipulálni egy videót. „Ha megnéznénk mindent, amit valaha írtál azoknak, akikkel valaha kapcsolatba kerültél, rólad is készíthetnénk egy szép sztorit. Ha ott lenne nálam, hogy ez az illető ezt és ezt írta 155 különböző embernek, azt csinálhatnék belőle, amit csak akarok. Szerkesztettem már videókat az életemben, ha most forgatnánk egy videót, téged is beállíthatnálak a gonosz riporter szerepébe, de egy vicces tartalmat is gyárthatnék belőle más zenei aláfestéssel, és úgy, hogy kivágtam belőle pár dolgot.” A felelősség kérdésére visszautalva végül így zárt: „Azoknak kellene óvatosnak lenniük, akik furcsa megvilágításba helyeznek, ez az ő felelősségük.”

Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Nagy visszhangja volt egy másik esetnek is: 2023 végén Jeremy Fragrance részt vett a New York-i Fiatal Republikánusok Klubja által rendezett gálán, amelyen Donald Trump amerikai elnök is felszólalt. Itt több szélsőjobboldali, extremista nézeteket valló személlyel, köztük a németországi Identitárius Mozgalom (Identitäre Bewegung) tagjaival is fotózkodott, ami miatt végül több cég (Aldi Nord, Heel-Verlag) is szerződést bontott vele, a németországi Sky Deutschland pedig eltávolította platformjáról a Jeremy Fragrance – Power, Baby! című realityszerű dokumentumfilmjét. Fragrance reagált az ügyre, állítása szerint mindenkivel fotózkodik, aki kedvesnek tűnik számára, majd cáfolta, hogy szélsőjobboldali nézetekkel szimpatizálna, és hangsúlyozta, hogy keresztényként ő a konzervatív Kereszténydemokrata Unió szavazója.

Az esemény során Szerencsést is kérdeztük Fragrance botrányairól. A Superz.-alapító állítása szerint kevés sajtót olvas, ezért nem tud konkrét botrányokról, arról viszont már ő is értesült, hogy Jeremy Fragrance-t többen is kokainhasználattal gyanúsították korábban (ezt az állítást Fragrance egyébként egy virális TikTok-videóban tagadta). Szerencsés azt mondta, ő maga kifejezetten drogellenes, és szóba került már több beszélgetése során, hogy ki mit gondol Jeremyről. „Ismerem Jeremynek a legjobb barátját és az egyik legnagyobb amerikai partnerét is. Jeremy semmilyen droghoz nem nyúl, sőt ha jól tudom, alkoholt sem fogyaszt, rendkívül egészségtudatos figura. Nyilván, van egy tréfás habitusa, amivel pontosan tudja, hogy kiváló eléréseket ér el. De ettől még egy rendkívül értelmes, szofisztikált, józan ember, aki jól megválogatja a szavait, nem lehet ilyennel meggyanúsítani.”

A parfüminfluenszer egyébként újabban jó úton jár a párkereséssel, a formálódóban lévő frigy pedig még közelebb hozhatja Magyarországhoz. „Érdekes módon az egyik legjobb jelölt erre a szerepre egy magyar nő” – mondta, megerősítve, hogy akár magyar felesége is lehet. A Superz.-együttműködés mellett ez a másik konkrét ok, amiért a TikTok-sztár Magyarországra látogatott.

Szerencsés és Fragrance először a Dubajban megrendezett Beautyworld Middle East nevű expón találkoztak. Mint Szerencsés mesélte, ez volt az a hely, ahol a Superz. márkát 2000 kozmetikai kiállító közül kétszer is beválogatták a top 30 niche (a niche olyan illat, amelyet kisebb parfümházak készítenek, és eltérnek a tömegpiaci parfümöktől) termék közé, ami máig nagy büszkeség a jelenleg 80-100 alkalmazottat foglalkoztató cég számára, és reményeik szerint 2025-ben is ott lesznek ebben a ligában. Szerencsés (akinek fő küldetése az volt, hogy „feltegye Magyarországot a parfümvilág térképére”) a közönségtalálkozóról elmondta, hogy állandó kapcsolatban voltak Fragrance-szel, és sokszor volt téma, hogy a sztár mikor jönne Budapestre. Kapóra jött például a híresség magyar párja is, végül „kellemeset a hasznossal” alapon történhetett meg a találkozó.

„Ha már jövőbeli családot jött látogatni, egy kis üzletet is belevittünk az egészbe” – mondta, majd a közös szponzorált tartalmak kérdésére is reagált. „Számomra a legfontosabb az volt, hogy már az első pillanattól kezdve jó volt a kémia. Jól kijöttünk egymással, elpoénkodtunk. Nyilván a meet & greet egy szponzorált tartalom, a régebbi tartalmakért viszont egy centet sem fizettünk, ezek nem szponzorált tartalmak, bármennyire is hihetetlen. Jeremy szereti és használja a termékeinket, főleg a Caesar Ultrát.”

Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / TelexFotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

A Superz.-ről tavaly nyáron írtuk meg, hogy szponzorációs szerződést kötöttek a Ferencváros focicsapatával. A Fradi három évre szerződött a parfümmárkával, most ők a klub mezszponzorai. Mint Szerencsés mondta, gyerekkora óta Fradi-szurkoló, és „nagyon komoly összegeket fizettek azért, hogy ott lehessenek a mezeken és a Groupama Arénában is”. A bevételük száz százaléka a parfümökből származik, és továbbra is ez a cég fő profilja. „Nekem semmilyen kapcsolódásom nincsen semmilyen párttal, semmilyen támogatást nem kapott egyik cégünk sem. Ezek hivatalosan lekérhető adatok” – tette hozzá, reagálva arra, hogy a sikerükben nem játszott közre semmilyen külső erő támogatása. Szerencsés tagadta, hogy bármilyen szálon kötődne a NER-hez, és visszautasította a Telex ezen feltételezését (fontos megjegyezni, hogy a két [ez és ez] vonatkozó cikkünkben sem írtuk le, hogy kapcsolatban lenne a NER-rel).

„Hiszek a magyar egységben, és abban, hogy a magyaroknak össze kell fogni. Nem kell több gyűlölet, nem kell több rosszindulat. Próbáljunk meg arra fókuszálni, hogy egy egészséges társadalmat felépítsünk. Én azt gondolom, hogy az a legnagyobb felelőssége az újságíróknak, és nekünk médiaszemélyeknek, hogy egy egészséges társadalmat tudjunk kinevelni akár a Z és Y generáció összefogásával” – mondta. Állítása szerint nem szeret nyilvánosan politizálni és pártoskodni, és hisz abban, hogy a magyar egységben erős. Az alapító arra is reagált, hogy korábban a Pesti Srácok egyik műsorában is szerepelt: „valamiben megegyező véleményem van, valamiben pedig nem”, majd hozzátette, hogy az RTL-ben többet szerepelt, mint a Pesti Srácokban, vagy a TV2-n, és nem tesz különbséget a hírportálok között, a Hvg-nek, illetve az Origónak is ugyanúgy nyilatkozik.

„Kitartás, türelem és kemény munka kell, ez a három kulcsszó” – válaszolta, amikor arról kérdeztem, miképp tudnak fennmaradni a „nehéz gazdasági helyzetben”, ahogy egy kollégájuk fogalmazott. „Nyilván a tehetség és a szakmai területen való megfelelő képzettség is rendkívül fontos. Én 15 éve vállalkozó vagyok, ez idő alatt rengeteg hibát követtem el, rengeteg tanulópénzt fizettem ki. Én azt gondolom, hogy beérik a gyümölcs, és ennek a beért gyümölcsnek az eredményét látjuk most. Ennek ellenére rengeteg izzadság, nehézség, kihívás, és néha bukás is van ebben a sztoriban” – mondta.

De most vissza Jeremy Fragrance-re! Ami rögtön feltűnt, hogy Fragrance egy energiabomba, és a valóságban sem sokban különbözik attól, amit a videóiban mutat. Élőben a karaktere pont olyan, mint a videóiban, amikben néha kölnifelhőben táncol, parfümöt vesz a szájába, máskor pedig gitározik és énekel. Teljesen kiszámíthatatlan, hogy mit fog húzni a következő pillanatban: az interjúnk után nem sokkal a hangosbemondóba beszélve köszönt a lent álló rajongóknak, majd amikor lesétált a közönségbe a Superz. bemutatóterméből, levetette magát a betonra, nyomott pár fekvőtámaszt egy kézzel, majd felállt, és arra kérte a rajongóit, hogy számoljanak vele tízig. Ezután újabb 10 fekvő következett fél kézzel és a fiatal fanok kántálásával, végül felpattant, Michael Jacksont megidézve moonwalkolt egyet, sok parfümöt a levegőbe eresztve befújta magát a Parlamenttel a háta mögött, sajátos német akcentusával magyarul köszönt („Jó napot!”), majd pacsikat osztogatva végigfutott a sorban állók mellett a boltba vezető vörös szőnyegig.

Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Szerinte az interneten mutatott személyisége és a valódi emberi arca egy és ugyanaz, a videóihoz viszont felpumpálja magát energiával, és egy dinamikusabb figurát akar hozni. „Mindig ugyanaz vagyok, azzal a különbséggel, hogy az internetes személyiségemhez energikus állapotba hozom magam, és extrémen viselkedem a normális hangulatomhoz képest. Extra energikus és extra romantikus leszek, megvannak hozzá az egészséges módszereim, hogy ebbe a hangulatba kerüljek” – mondta anélkül, hogy részletezné ezeket. Szerinte az emberek nem szeretik, ha valaki hamis képet fest magáról az interneten, ő viszont megtalálta, hogyan tudja „természetes és egészséges úton felerősíteni az érzékeit”, tartalmaiban pedig általában ezt tárja a közönsége elé.

Az alfa generációból még éppen kieső, késő Z generációsok láthatóan nyitottak Jeremy Fragrance egyszemélyes show-műsorára, és ők is felismerik azt, amit a sztár közvetíteni akar: itt nincs semmi megjátszva, csak kicsit extrém a körítés. „Követjük a munkásságát, tetszett a személyisége és a videók, amiket feltölt. Érdekes, más, és egyedi volt, nem egy megszokott valaki, aki csak kamumosolyos videókat rak ki. Végre valaki igazi, egy igazi személyiség” – jellemezte a parfüminfluenszert a 16 éves András.

Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / TelexFotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

A sorban várakozók véleménye azért megoszlott arról az interneten is sokszor feltett kérdésről, hogy Jeremy Fragrance komolyan vehető figura-e, vagy érdemes inkább szimpla poénként kezelni. „Nem lehet komolyan venni, de van itt sok ember, aki így néz rá” – mondta Nándi, aki szerint Fragrance inkább „egy mémikon”, egy ideig-óráig élő karakter, aki a többi mémhez hasonlóan egyszer szintén ki fog fulladni. Az extrém húzások pedig ahhoz kellenek, hogy megtartsa a nagyobbnál nagyobb bolondságokra lelkesen kattintó rajongóit.

„Egy ideje csinálja már ezeket a kattosabb videókat, amikben alsógatyában táncol meg parfümkristályokat eszik, ezek azért vannak, hogy fenntartsa velük a hírnevét. Biztos, hogy van valami problémája, ha bejutok, majd talán személyesen is észlelem, hogy milyen” – tette hozzá Nándi, aki elmondása szerint csak azért jött el, hogy elmondhassa, hogy látta a sztárt. „Szórakoztató nézni, hogy emberek mit meg nem tesznek a nézettségért, de egyáltalán nem lehet komolyan kezelni” – reagált a dilemmára a mellette várakozó Panna. Másképp gondolkodik erről a társaságukkal érkező Ábel:

„Ő a példaképem. Nagyon szeretném, hogy megszagolja a testem.”

Több népszerű tartalomgyártó (például a Balázs Kickset alapító Pachert Balázs, vagy az órákkal foglalkozó Lakatos Zsolt) is kiment a helyszínre. Köztük volt a Befekszem az ágy alá néven ismert videós (94 ezer YouTube-feliratkozója van, és 193 ezren követik a TikTokon) is, aki szerint nagy az átfedés az ő és Fragrance tartalmait fogyasztók között, ezért szervezett egy rögtönzött közönségtalálkozót. A gyakran ironikus karakterek mögé bújó, és az NPC-videósok karakterjegyeit utánzó videós osztja a fent idézett Ábel véleményét, és szintén példaképének tekinti a parfümpápát, illetve ő is az erényeként emeli ki azt, hogy a sztár nem játszik szerepeket: „Tisztelem Jeremy Fragrance-t, szeretem, hogy tud táncolni, és meri önmagát adni.”

Egészen lenyűgöző volt látni, hogy Jeremy Fragrance (aki időközben egy magyar szurkolói sálat is a nyakába vett) milyen töretlen energiával – már-már robotikusan – tűrte azt, hogy közel 600 ember fotózkodott vele, vagy kért tőle autogramot a Superz. üzletében, néha még a kirakatból őt kémlelőknek is integetett egy újabb szelfi előtt. A boltban a nyitáskor látszólag senki sem volt felkészülve ekkora rohamra, a cég vezetői hangos felszólításokkal kérték a munkatársakat, hogy pörögjenek fel. Több hezitáló kolléga beszélgetését is elcsíptem, ahogy azon lamentáltak, ki melyik terméket ismeri jobban, ki lesz alkalmasabb a feladatra, hogy ennyi vásárlót ellássanak. Később aztán beállt a rend a boltban, ahol a vidéki lakossági fórumok és/vagy támogatói bálok világát megidézve nagyon finom (tényleg) sajtos pogácsát is kikészítettek.

Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex
Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Azoknak, akik már eleve úgy készültek, hogy vásárolnak is valamilyen Superz.-illatot, külön VIP-sort jelöltek ki. A szervezők később ráálltak arra a rendszerre, hogy csak azokat engedték előre, akik valamilyen terméket is hajlandók voltak vásárolni. Ezért, és az időszűke miatt készíthetett „csak” 600-700 ember képet Fragrance-szel. Egy ezt megfogalmazó panaszra (amelyben arról írnak, hogy a végére nagy lett a lökdösődés a tömegben) Szerencsés Szabolcs külön is reagált a TikTokon. Mint mondta, egy második budapesti közönségtalálkozó megszervezése egyelőre kérdéses, de péntek este 6-kor mindenkit várnak a debreceni közönségtalálkozóra, amelyen ott lesz Fragrance is. Itt érdemes azt is megjegyezni, hogy szerdán a sztár az Allee bevásárlóközpontba is elment Szerencséssel egy „előre nem bejelentett meet & greetre”, ahol tetőtől talpig fehér szettben jelent meg, és a nyakában egy magyar szurkolói sál volt, amit kedden kapott.

Máté, András és Erik – bár már a kezdés előtti időben is ott voltak – nem jutottak közelebb a céljukhoz, ezért hárman összedobtak egy Finom Istálló nevű 6 milliliteres parfümolajra (ez épp le volt árazva, így 13 ezer forintba került, és a fiúk szerint nagyon jó az illata), hogy bemehessenek boltba. „Az egész egy marketinghúzás. El akarják hitetni, hogy bejuthatsz ingyen, aztán az utolsó pillanatban venned kell valamit” – panaszolta Máté, akivel egyetértettek a barátai, szerintük lehetett sejteni, hogy „ezt nem puszta jókedvből, hanem népszerűsítés céljából csinálták”.

Jeremy Fragrance több mint 2 óra után hagyta el a Superz. üzletét, és ugyanazzal az energiával vonult vissza a parfümcég irodájába, mint amivel lejött onnan, csak most fekvőtámaszok nélkül. Egyvalami biztos: amellett, hogy a megosztó német-lengyel figura a szenzációra épülő netkultúra tökéletes kiszolgálója és terméke is egyben, a meglepetések és a furcsa kettősségek embere. Zárásképp arra voltam kíváncsi, hogy mi a kedvenc illata a világban, amit nem a Superz., vagy más niche parfümmárka kevert ki. Higgadt hangon annyit felelt: „Nutella”, majd megérintette a vállamat, és a felelősségvállalásról szóló kérdéseimre visszautalva annyit mondott: „tiéd a felelősség, hogy mit csinálsz az életben”.

Vágólapra másolva
Kedvenceink