2024. január 7. – 14:10
Heti streamingajánló (január 4–10.)
The Curse (SkyShowtime)
Azt eddig is tudtuk, hogyha valamihez Nathan Fieldernek és Benny Safdie-nek köze van, abból valami nagyon nyugtalanító dolog születik, de a The Curse igazi meglepetése a sorozatban remeklő Emma Stone.
A The Curse sztorija egy tipikus, szarból várat építős realityn dolgozó stábot követ, ahogy egy lecsúszott várost környezettudatos paradicsommá változtatnának. Nyilván az egész műsor etikai és erkölcsi szürkezónában mozog, de közben az alkotók között is csak gyűlik a feszültség.
Egyedi hangulatú sorozat a The Curse, amelyben pillanatról pillanatra változik, hogy épp szégyenkezel vagy nevetsz a szereplők kellemetlenkedései miatt. A zene a Safdie fivérek filmjeihez (Good Time, Uncut Gems) hasonlóan megint fantasztikus John Medeskitől és Daniel Lopatintól (Oneohtrix Point Never).
Moonage Daydream (HBO Max)
Ambiciózus, művészi dokumentumfilm David Bowie-ról, rengeteg eddig nem látott korabeli felvétellel és már-már spirituális hangulattal. A filmet David Bowie saját narrációja kíséri, a rendező Brett Morgen pedig a filmhez hozzáférést kapott Bowie családjának hatalmas archívumához is.
Criminal Record (Apple TV+, január 10.)
Látszólag kőegyszerű, régi, lezárt ügyet újra felgöngyölítő kriminek tűnik a sorozat, de az eddigi kritikák alapján Peter Capaldi kiemelkedőt nyújt a nyomozó szerepében, ráadásul a Criminal Record csak mutatóban krimi.
Inkább a műfaj kereteit szabadon értelmező, a társadalomkritikától és az erkölcsi dilemmák bemutatásától sem visszariadó sorozatként hivatkoznak a sorozatra.
Kutyafog (Dogtooth, Cinego)
A Szegény párák hazai mozipremierje előtt még bőven lehet pótolni a Yorgos Lanthimos életmű darabjait, a Cinegón például az egyik korai, görög színészekkel forgatott Kutyafog érhető el. Bizarr, szürreális film egy olyan családról, amely teljesen elzárja a külvilágtól a gyerekeit, akik azonban egy nap kiszagolják, hogy valami nem stimmel a szülők egyedi nevelési módszereivel.
Saltburn (Amazon Prime Video)
Mi mást ajánlhatnánk még az elmúlt napok, hetek legmegosztóbb filmjénél, ami miatt újabb generáció fedezi fel a Mr. Bightside-ot és a Murder on the Dancefloort.
„A közösségi médián megosztott posztok alapján vannak olyanok, akik a karácsonyi családi mozihoz ezt a filmet ajánlották, ami kitagadásközeli állapotot eredményezett, de azért a 12-es karikán túli filmvilágot ismerők számára nem olyan észveszejtően sokkoló ennyi testnedvvel és erőszakkal találkozni. Fennell ebben a tekintetben hasonlít az Eufóriát alkotó Sam Levinsonhoz: a szatirikus humor és a gyönyörű képi világ sokkal jobban áll neki, mint az erőltetett meghökkentési kísérletek” – írtuk kritikánkban a filmről.