2023. augusztus 6. – 08:27
Harmadik hete uralja a világ mozis toplistáit a Barbie, ami a Hollywood Reporter becslése szerint vasárnap lépi át az egymilliárd dolláros jegybevételi álomhatárt. Idén ez a második film, aminek sikerül összeszednie ennyit a világ mozipénztárainál, de a Covid mozibezárásai óta is mindössze a hatodik a Pókember: Nincs hazaút, a Jurassic World Dominion, az új Top Gun, az Avatar 2, és a Super Mario film után. (Ez a névsor amúgy azt is jól mutatja, hogy a nézők mennyire beleuntak a képregényes-szuperhősös műfajba: 2018-19-ben összesen hét Marvel- és DC-film lépte át a milliárdos határt, azóta pedig csupán egy.)
Egyelőre nem is nagyon látszik olyan vetélytárs a láthatáron, ami megelőzné a Barbie-t a heti jegybevételi listákon, jelenleg az Oppenheimer mellett egy új Tini Nindzsa Teknőcök film, és a Meg című óriáscápás, Jason Statham-es akciófilm folytatása próbálkozik ezzel, kevés sikerrel. Az augusztusi premiereket elnézve nincs is sok félnivalója a Barbie-nak, az autóversenyes Gran Turismio és a szuperhősös Kék Bogár látszik csak érdemleges kihívónak.
A Barbie-t Amerikában már a megjelenése előtt férfigyűlölő woke propagandának bélyegezték az ilyesmire hajlamos körök, Barbie-babákat égettek és bojkottot is hirdettek – de úgy tűnik, ennek nem volt túl sok hatása.
Időközben Christopher Nolan világháborús életrajzi drámája, az Oppenheimer is rekordot dönt a maga kategóriájában. A Hollywood Reporter előrejelzése szerint a film 551 millió dolláros globális jegybevételnél fog állni a hétvége után, és ezzel minden idők legsikeresebb második világháborús filmjévé válik. Egy másik Nolan-film, a Dunkirk tartotta eddig ezt a címet. A legnagyobb bevételű életrajzi filmek toplistáján is előkelő helyre van kilátása – bár itt a Freddie Mercury életét feldolgozó Bohém rapszódia közel egymilliárdos rekordja azért nincs veszélyben.
A Barbie-ról írt kritikánkat itt olvashatja, az Oppenheimerét itt, a két filmet összemosó vicces popkulturális jelenségről, a Barbenheimerről pedig itt írtunk.