Egy tanulmány szerint kelendőbbek a szóló banánok, mert arra emlékeztetnek minket, milyen szinglinek lenni

2024. november 29. – 11:01

Másolás

Vágólapra másolva

Nem mindennapi tanulmány látott napvilágot a Psychology & Marketing c. lapban. A brit Bath Egyetem dolgozói arra jöttek rá, hogy a vásárlók szívesebben vesznek meg egy darab banánt, mint egy fürtöt, ha eszükbe juttatják, hogy milyen érzés is egyedül kallódni a világban, félredobottnak és szinglinek lenni – írja a Guardian.

A kutatók az elméletüket úgy bizonyították be, hogy a meg nem vásárolt, szóló gyümölcsök címkéjére empatikus üzeneteket írtak. Az egyik szupermarketben például egy táblán az a mondat szerepelt, hogy: szomorú szinglik vagyunk, és szeretnénk, ha minket is megvennének.

A kutatók egy német szupermarketlánc üzleteiben végezték el a kísérletüket. Összesen 192 órát töltöttek a banánok számolgatásával, üzenetek írásával és 3810 vásárló magatartásának megfigyelésével.

Az összesített eredményekből az derült ki, hogy 58 százalékkal több banánt vittek el abból a kosárból, amin egy pesszimista, szomorú üzenet állt, mint abból a kupacból, amin egy érzelemmentes szöveg szerepelt. Emellett egy pozitív „szinglik” csoport is volt, de a vásárlók szívét a kétségbeesett üzenetek hatották meg leginkább. Később az elméletüket nemcsak banánokkal, hanem hátrahagyott, szóló paradicsomokkal is kipróbálták.

Ez nemcsak a boltoknak jó tipp arra, hogy még több bevételre tegyenek szert, hanem a bolygónak is. Ugyanis a Guardian azt írja, hogy korábbi kutatások arra jutottak, hogy a pártában maradt banánok is okozói a klímaváltozásnak, az élelmiszerpazarlásról meg ne is beszéljünk.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!