2024. június 1. – 11:48
A legnagyobb gyorsétteremláncok igyekeznek meglovagolni a foci-Eb kínálta marketinglehetőségeket, a Burger King a Szalai Ádámmal reklámozott Fan Favourite burgerrel készül, a McDonald's pedig Szoboszlai-menüt jelentett be még májusban. Utóbbinál nem mondták meg rögtön, hogy mit is fog tartalmazni, csak azt, hogy a magyar válogatott csapatkapitányának kedvenceit. Ez a cikk azért született, mert szombaton a cég végre elárulta, mit kínálnak június 4-től Domi Mekis kedvence néven az éttermekben:
- McCrispy szendvics,
- közepes méretű sült burgonya,
- csilis-majonézes szósz
- és egy nagy pohár vaníliaízű shake.
De az italt más ízben is lehet majd kérni, a csomagolásához pedig „a csapatkapitányi karszalagot idéző, limitált ideig elérhető kiegészítő is jár” – áll a cég sajtóközleményében. Az árat viszont nem írták le.
A móka kedvéért kitúrtuk, mennyi kalóriát viszünk be a szervezetünkbe a focistákkal az Eb idején reklámozott kajákkal: a Fan Favourite burger önmagában 1290 kalória, a Domi kedvence menü szintén ekörül, 1200-1300 körül alakul (az új csilis majonéz nincs fenn az oldalon, így hajszálpontosan nem lehet megmondani). Ez egyébként nem kifejezetten sok egy felnőtt embernek egy ebédre, más kérdés, hogy a zsír-szénhidrát-só-stb. arány minden bizonnyal nem pont az, amit a dietetikusok és gasztroenterológusok ajánlanának.
Elsőre talán furcsa lehet, hogy egy élsportoló, akinek valószínűleg az utolsó kalóriáját és tápanyagforrását is egy teljes stáb figyeli, ilyen, kevéssé egészségesnek tartott ételeket reklámoz, de Szoboszlai elmagyarázta, hogy jött az együttműködés a McDonald'sszal, amire állítása szerint sokan rákérdeztek nála:
„Miután felmerült a lehetőség, jó érzéssel töltött el, hogy a Mekivel dolgozhatok együtt, hiszen a márka már gyerekkorom óta az életem része. Egy sikerélmény, elért jobb eredmény után sokszor a Mekibe mentünk azt megünnepelni. A profi sportolói karrier persze sok lemondással jár, így az étkezéssel kapcsolatban is vannak szabályok, de azért szerencsére mi, futballisták is színesíthetjük alkalmanként az étrendünket” – mondta Szoboszlai, aki szerint a Meki mindig megbízható, „egy állandó minőséget és a megszokott ízeket” kaphatja meg, amikor ott eszik.
Ez egyébként kétségtelenül így van, a gyorskajaláncok és az élelmiszeripar ugyanis tökélyre fejlesztették a standardizációt és a könnyen befogadható ízeket, ezért sok olyan sztorit hallani, hogy még Michelin-csillagos séfek is be-betérnek gyorsétteremláncokba enni egy egyszerű sajtburgert. Aki erről és a junkfoodnak bélyegzett ételekkel kapcsolatos más érdekességekről szívesen hallana, annak ajánljuk gasztropodcastunk vonatkozó részét: