2024. február 20. – 22:23
Bár kissé még most is hitetlenkedünk, de úgy tűnik, hogy a kínai újév alkalmából a Starbucks néhány kínai üzletében előrukkolt egy első hallásra kicsit furcsának tűnő kávéval. A gőzölt tejjel felöntött eszpresszót pároltsertéshús-ízű szósszal ütik fel, majd a biztonság kedvéért egy falatnyi szárított malacbürkecsipszet szúrnak a habba. Fincsi, mi?
A hírt a CNN írta meg kedden, de amennyire rendes malacként vissza tudtunk túrni a kínai internet mocsarába, már múlt héten is téma volt ez a kínai Twittereken, Facebookokon és azok klónjainak klónjain is. A legtöbb kommentelő ráadásul nem is az ízvilágon akadt ki, hanem – természetesen a nyerészkedni akaró szerencsétlen külföldi multik szidalmazása mellett – az ital árán, egy bögre malackávéért 68 egység pénz gombol le a Starbucks, ennyi jüanból (3400 forint) a dúlifúli hozzászólók nagy többsége bőségesen meg is tud ebédelni máshol, rendes sertésből.
„A húsevés jólétet jelent a következő évben” – írta a cég a Weibón még a holdújév kezdete előtt, hozzátéve, hogy az ital „hagyományos újévi szokásokat visz a kávéba”, és „meglepetésszerű sós és édes ízeket” alkot.