Elsőre elég nehezen értelmezhető videók árasztják el az elmúlt pár napban a közösségi médiát: videók, amelyeken jóravaló amerikai honpolgárok sört dobálnak ki a kukába, vagy lövöldöznek rájuk, esetlen nagy büszkén kidobják az egyik márkájú sört, és lecserélik másikra. Azt ugyan sejteni lehet, hogy itt a cancel culture szedi éppen az áldozatait, de a teljes sztori ennél sokkal csavarosabb, és már-már Monty Python-i abszurd. Összefoglaljuk röviden.
Egy: A Bud Light, az egyik legnépszerűbb amerikai sörmárka leszerződik egy transz influenszer-aktivistával, Dylan Mulvaney-vel, felteszi az arcát egy limitált kiadású sörös dobozra, ő pedig egy Instagram-videóban örül ennek, és promózza a Bud Light nyereményjátékát.
Kettő: Ettől a blaszfémiától az amerikai szélsőjobb prominens figurái dühbe gurulnak, a Trump-támogató rockzenész Kid Rock szintén Instán reagál: kivisz a telek végébe pár rekesz Bud Lightot, és egy félautomata fegyverrel szanaszét lövi őket (illetve hát egy csomót mellé is lő pár lépésről, amin a kommentelők egy része remekül szórakozik).
Három: Marjorie Taylor Greene QAnon-hívő, és Trump-rajongó politikus mutatja a példát a kultúrharc MAGA-sapkás katonáinak: le kell cserélni a Bud Lightot a másik szupernépszerű, hasonló kategóriájú sörre, a Coors Lightra, amit még nem fertőzött meg a woke genderőrület
Négy: A Twitter népe emlékeztet mindenkit arra, hogy a Coors Light egyébként húsz éve a Pride támogatója, és már a hetvenes évek óta kiáll az LGBT közösség mellett
Öt: A balhét Amerikán kívülről figyelő közönség pedig nem érti az egészet, mert számukra a Bud Light meg a Coors Light tök ugyanolyan, és pont erre a két márkára épül az amerikai sörökről szóló klasszikus vicc, miszerint olyanok, mint egy kenuban szexelni.
Tanulság nincs, de a helyzetből talán menekülőutat jelenthet, hogy amúgy Amerikában remek kézműves sörök is léteznek a Wal-Mart polcokat elfoglaló tömegtermékek mellett, ezeket valószínűleg még lehet fogyasztani a kultúrharcba való komolyabb bevonódás nélkül is.