Utálsz telefonálni? Ez a nő óránként 480 dollárért megtanítana

2022. december 27. – 10:57

Másolás

Vágólapra másolva

Tizenévesen gyűlöltem telefonálni, aztán első munkahelyemen volt az íróasztalon egy telefon, és ha véletlenül letekertem nullára a hangerőt, a főnököm rám ordított, hogy az ügyfeleknek márpedig mindig fel kell venni. Akkor egy időben rászoktam, hogy felveszem, ha hívnak, de aztán inkább eljöttem a cégtől.

Valami hasonló hozzáállása lehet a most tizen-, huszon- és harmincévesek többségének, akik félnek telefonálni, és így nem is jók benne. A „phone phobia” elterjedt jelenség, ami sok cégnél a munkavégzést is hátráltatja.

Erre érzett rá 16 éve az amerikai Mary Jane Copps, aki The Phone Lady néven alapított telefonálásban segítő céget. A szolgáltatására azóta egyre nagyobb a piaci igény, sok cég szenved attól, hogy a fiatal munkavállalóik nem hajlandók vagy nem képesek hatékonyan telefonálni – írja a Business Insider. Copps a lapnak azt mondta:

„Az én generációmban a telefon mindenki házában ott volt a falon, és már fiatalon megtanították nekünk, hogyan kell felvenni és telefonálni. Most már több olyan generáció van, akiknek soha nem tanítottak semmit a telefonálásról, és az emberek eltávolították a telefont az otthonukból.”

Coppsnál egy egyórás személyes tréning 480 dollárba (180 ezer forint) kerül, egy félórás céges webinar pedig 365 dollárba. Az egynapos, céges workshopok ára 3500 dollár, ami átszámítva több mint 1,3 millió forint.

A koronavírus miatt bevezetett korlátozások idején egyébként jelentősen átalakultak a telefonálási szokások, minderről itt írtunk bővebben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!