Svédország azért küzd, hogy az embereknek a Bolmenről ne az IKEA-s vécékefe, hanem a gyönyörű tó jusson eszébe
2021. december 9. – 18:15
Kampányt indított a svéd turisztikai ügynökség, hogy bemutassák a világnak a helyeket, tájegységeket, amikkel a legtöbben IKEA-termékek címkéin találkoznak – írja a CNN. Az IKEA az első bútoraik óta elnevezi a termékeit, méghozzá szigorú szabályok szerint: megadott hosszúságú szavakat használnak, amikben igyekeznek belevenni a svéd ABC sajátos karaktereit, és nem használnak vezetékneveket.
Szívesen használnak helyneveket, a Visit Sweden pedig azért indította el a kampányt, hogy ezeket a neveket visszaszerezzék az IKEA-tól. Bizonyos esetekben egy ilyen névre rákeresve nem egy tó vagy egy tájegység jelenik meg először a keresőben, hanem az IKEA weboldala.
A kampány egyik eleme, hogy a Bolmen nevű tó partján kitettek egy táblát, amint az áll, hogy
„Üdvözlünk a Bolmennél. Több mint egy IKEA-s vécékefe.”
A Toftan például nemcsak egy kuka/fogkefetartó/szappanadagoló, hanem egy tó Svédország közepén. Ektorp egy stockholmi kerület, nem csak egy kanapé. Björksta egy falu Uppsala mellett, bár a legtöbben talán képkeretként ismerik.
„Büszkék vagyunk az IKEA-ra és akár azt is lehet mondani, hogy világhírűvé tették a svéd helyeket azzal, hogy kölcsönvették a nevüket. De most itt az idő, hogy bemutassuk a termékek nevei mögött álló területeket”
– mondta a CNN-nek Nils Perrson, a Visit Sweden marketingigazgatója.
Az IKEA örül a kampánynak, mert ők is úgy látják, a svéd tájak megérdemlik, hogy kicsit előtérbe kerüljenek. Annak is örülnek, hogy az emberek így kicsit többet tanulhatnak a termékneveik mögötti történetekből.